دانستن این ۶ نکته طلایی کمک می کند تا درخواست مورگج شما در کانادا تایید شود

اگر به دنبال خرید مسکن در کانادا هستید، علاوه بر پیدا کردن خانه خوب باید خودتان را برای پروسه درخواست مورگج یا همان وام مسکن و تایید آن آماده کنید.

به طور کلی برای اینکه درخواست مورگج خریدار تایید شود، او باید یک سری فاکتورها را داشته باشد.

در ادامه ۶ نکته را معرفی کرده ایم که به تایید درخواست مورگج کمک می‌کنند.

🔻کردیت اسکور بالا

در کانادا کردیت اسکورها بین ۳۰۰ تا ۹۰۰، در پنج دسته ضعیف، متوسط، خوب، بسیار خوب و عالی قرار می‌گیرند. موسسات مالی و بانک‌ها هم بر اساس همین امتیاز اعتباری، وضعیت مالی و توانایی بازپرداخت خریدار را می‌سنجند.

هر چقدر کردیت اسکور بالاتر باشد، احتمال اینکه مورگج با بهره کمتر دریافت کنید، بیشتر است. در حالت ایده آل بهتر است امتیاز شما حداقل ۶۶۰ باشد.

پرداخت به موقع بدهی ها، قبوض و استفاده متعادل از کارت‌های اعتباری کمک می‌کند تا کردیت اسکور بالاتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید کردیت اسکور خود را محاسبه کنید، می‌توانید از طریق شرکت‌های معروف که این کار را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، اقدام کنید.

🔻مبلغ پیش پرداخت زیاد

هر چقدر پیش پرداخت یا داون پیمنت بیشتری پس‌انداز کرده باشید به وام کمتری نیاز دارید و احتمال تایید درخواست مورگج هم بالا می رود.

به طور کلی در کانادا برای خانه ای به ارزش یک میلیون دلار و بیشتر، باید حداقل ۲۰ درصد ارزش خانه را به عنوان داون پیمنت پرداخت کنیم.

البته با توجه به اوضاع فعلی مسکن و قیمت‌های سر به فلک کشیده شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور، پس‌انداز کردن مبلغ لازم برای داون پیمنت کار چندان راحتی نیست.

🔻داشتن درآمد ثابت

برای آن که درخواست مورگج شما تایید شود، باید موسسات مالی مطمئن شوند که توانایی پرداخت اقساط وام را دارید. داشتن یک شغل تمام وقت، بهترین راه برای اثبات این مسئله است.

اگر شما و همسرتان یک شغل تمام وقت داشته باشید به وام دهنده اثبات می‌شود که می‌توانید در طولانی مدت اقساط مورگج را بپردازید.

🔻کاهش بدهی‌ها

پس از گرفتن وام، هر ماه باید مبلغی را به عنوان قسط مورگج پرداخت کنید. طبیعتا یک بدهی بزرگ به بدهی‌های قبلی شما اضافه می‌شود. برای اینکه دچار مشکل نشوید، بهتر است بدهی‌های قبلی خود را تسویه کنید.

داشتن بدهی زیاد، شرایط گرفتن مورگج را سخت‌تر می‌کند. پایین نگه داشتن سطح بدهی به طور کلی روی امتیاز اعتباری تاثیر مثبت دارد.

🔻گرفتن پیش تاییدیه مورگج

موسسه مالی وضعیت شما را ارزیابی کرده و بر اساس آن، مبلغ وام، نرخ بهره و مدت زمان وام را تایید می‌کند و پس از آن یک پیش تاییدیه صادر می‌کند که بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز اعتبار دارد.

این پیش تاییدیه به شما این امکان را می‌دهد تا خانه مورد نظرتان را از دست ندهید و بدانید که تا چه مبلغی می‌توانید خانه بخرید.

🔻مورگج با نرخ بهره مناسب

یکی از چالش‌های اخذ مورگج، نرخ بهره آن است. اگر بتوانید وام مسکن با نرخ بهره مناسب پیدا کنید، اقساط ماهانه کمتری پرداخت می‌کنید.

برای پیدا کردن نرخ بهره مناسب باید با کارگزاری‌های وام مسکن تماس بگیرید. این کارگزاری‌ها معمولا هزینه مشاوره دریافت نمی‌کنند.