مسیر «The Bird Path» در نزدیکی تورنتو با لانه‌های رنگارنگ و زیبای پرندگان

مسیر پرندگان (The Bird Path) در برنتفورد، یکی از خاص‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در آنتاریو است که با لانه‌های رنگارنگ و دست‌سازِ پرندگان تزئین شده. برای رسیدن به اینجا باید از داون‌تاون تورنتو، حدود یک ساعت و نیم رانندگی کنید.

این مسیر با ترکیبی از طبیعت، خلاقیت و همکاری مردم محلی، تجربه‌ای منحصر به فرد و جالب را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. متاسفانه هیچ پیشینه‌ دقیقی برای این پروژه وجود ندارد و کسی نمی‌داند این پروژه کِی و به چه علت شروع شده اما ظاهرا توسط ساکنان محلی شکل گرفته است. 

لانه‌های پرنده در این مسیر هر کدام یک اثر هنری هستند، از طرح‌های رنگارنگ و جذاب آنها گرفته تا خانه‌های بسیار ظریف و دقیقی که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

در طول مسیر، تابلوهای دست‌ساز نیز وجود دارد که گونه‌های مختلف پرندگان محلی مانند Blue Jays و Red Cardinals را معرفی کرده‌ و جنبه آموزشی دارند.

در ابتدای مسیر، تابلوهایی با لانه‌های ناتمام وجود دارد که بازدیدکنندگان را دعوت می‌کنند تا یکی از آنها را برداشته، رنگ‌آمیزی نمایند و دوباره به مسیر بازگردانند. این روشی عالی برای مشارکت افراد و گسترش این پروژه محلی است.

اگر قصد دارید از اینجا و طبیعت زیبای آن دیدن کنید، توجه داشته باشید که بهتر است شلوار بلند و کفش‌ مناسب بپوشید، زیرا ممکن است مسیر کمی ناهموار باشد. همچنین بسته به فصل، حتماً اسپری حشره‌کش به همراه داشته باشید.

 

Where: Beach Rd, Brantford, ON, Canada