رتبه‌بندی جدید دانشگاه ملی تایوان (NTU): دانشگاه تورنتو بالاتر از آکسفورد و ام‌آی‌تی

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهان که توسط دانشگاه ملی تایوان (NTU) منتشر شده، دانشگاه تورنتو توانسته جایگاه چهارم را از آن خود کند و حتی از دانشگاه‌های معتبری مثل آکسفورد، MIT و جان هاپکینز پیشی بگیرد.

حدود ۱۵۶۰ دانشگاه در این رتبه‌بندی بر اساس خروجی پژوهش‌ها، تعداد مقالات منتشر شده و سایتیشن آنها، ایمپکت و دیگر معیار‌های علمی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

دانشگاه تورنتو که در رشته پزشکی رتبه دوم و در کل رتبه چهارم را به دست آورده، نمره‌ای معادل ۶۰٫۵ از ۱۰۰ کسب کرده است. این دانشگاه از سال ۲۰۱۷ به صورت پیوسته در میان ده دانشگاه برتر جهان (در رتبه‌بندی NTU) حضور داشته. 

در این راستا معاون پژوهش، نوآوری و برنامه‌های استراتژیک دانشگاه تورنتو گفته که این رتبه‌بندی نشان می‌دهد پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه تورنتو واقعا در سطح جهانی هستند و این بازتابی از شهرت دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی، از پزشکی گرفته تا علوم اجتماعی است.

در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد از آمریکا و کالج دانشگاهی لندن (University College London) به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.

در کنار دانشگاه تورنتو، دو دانشگاه دیگر کانادا نیز توانسته‌اند در بین صد دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و دانشگاه مک‌گیل به ترتیب رتبه‌های ۳۷ و ۵۷ را کسب کرده‌اند. دانشگاه آلبرتا هم در جایگاه ۱۰۱ قرار گرفته است.

در رتبه‌بندی شانگهای نیز که ماه گذشته منتشر شده، دانشگاه تورنتو توانست در جایگاه بیست و ششم جهان قرار بگیرد و به عنوان بهترین دانشگاه کانادا شناخته شود. 

برای مشاهده لیست کامل دانشگاه‌های برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی NTU به لینک زیر مراجعه کنید:

nturanking.csti.tw/ranking/OverallRanking