اولین اظهارنظر عمومی پاول دوروف در مورد اقدام قضایی فرانسه

پاول دوروف (مدیرعامل و از بنیان‌گذاران تلگرام) در پستی تلگرامی که آخر شب پنجشنبه ۵ سپتامبر منتشر شده، از خودش در برابر تحقیقات قضایی در فرانسه دفاع کرده و گفته که او نباید شخصا مورد هدف قرار می‌گرفته.

او در این پست نوشته: «استفاده از قوانینِ قبل از ظهور تلفن‌های هوشمند، برای اتهام زدن به یک مدیر عامل به خاطر خطایی که اشخاص ثالث مرتکب شده‌اند، یک رویکرد اشتباه است».

او در ادامه نوشته: «خلق تکنولوژی‌های جدید، به خودی خود سخت است. اگر خالقان این تکنولوژی‌ها بدانند قرار است به خاطر سوءاستفاده عده‌ای از این تکنولوژی‌ها در آینده مورد بازخواست قرار بگیرند، هیچ‌وقت دست به خلق هیچ ابزار جدیدی نمی‌زنند».

دوروف همچنین گفته افزایش روزافزون تعداد کاربران تلگرام باعث شده که خلافکاران از این پلتفرم سوءاستفاده کنند. او از شروع پروسه‌هایی داخلی برای حل این مشکلات حرف زده که به زودی اجرایی می‌شوند اما جزئیاتی در مورد آنها منتشر نکرده.

او از این اظهار تعجب کرده که مقامات قضایی فرانسه به او گفته‌اند که او شخصا مسئول خلاف‌ها و کارهای غیرقانونی است که در بستر تلگرام صورت گرفته، چرا که تلگرام به درخواست‌های فرانسه برای رسیدگی پاسخ نداده.

در وب‌سایت تلگرام آمده که کاربران می‌توانند از طریق یک بات و لینک، محتوای غیرقانونی را گزارش دهند. 

دوروف اضافه کرده که فرانسوی‌ها راه‌های زیادی برای تماس با دوروف و درخواست مساعدت داشته‌اند همانطور که قبلا هم به کمک تلگرام، یک هات‌لاین برای مقابله با تهدیدات تروریستی راه‌اندازی کرده بودند.

دوروف گفته: «اگر کشوری از یک سرویس اینترنتی ناراضی است، رویه معمول این است که علیه همان سرویس اقامه دعوی کند». (منظور این است که نباید یک شخص را در این مورد گناهکار دانست و علیه شخص او اقامه دعوی کرد).