صدور کمتر ویزای کانادا و بازگرداندن افراد از مرزها

بر اساس آماری که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، کانادا با صدور ویزاهای کمتر، در حال بستن درهای خود به روی ویزیتورها و ساکنان موقت است و هر روز تعداد بیشتری از افرادی که به مرزهای این کشور رسیده‌اند را از همان‌جا برمی‌گرداند (حتی با اینکه خیلی از آنها مدارک رسمی دارند).

دولت فدرال کانادا در پی نارضایتی شدید مردم اعلام کرده بود که به زودی سیاست‌های جدّی برای کاهش تعداد ساکنان موقت و حتی مهاجرین دائمی را به اجرا می‌گذارد. این سیاست‌ها شامل کاهش قابل‌توجه تعداد کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین‌المللی می‌شود. بسیاری از مردم کانادا، وضعیت بد اقتصادی و قیمت بالای مسکن را ناشی از سیاست‌های مهاجرپذیری کانادا می‌دانند.

در ماه جولای،‌ کانادا از ورود ۵۸۵۳ نفر به کشور جلوگیری کرده که عمدتا شامل دانشجویان، کارگران و توریست‌ها می‌شده است. این بیشترین تعداد ممانعت از ورود به کانادا پس از ژانویه ۲۰۱۹ بوده. 

افسران مرزی کانادا، به طور متوسط هر ماه ۳۷۲۷ نفر را در هفت ماه اول ۲۰۲۴ از مرزها برگردانده‌اند که نسبت به یک سال قبل از آن، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

به نظر می‌رسد سیاست‌های خوشامدگویی به مهاجران که کانادا همیشه به آن می‌بالیده، دستخوش تغییرات جدی شده است. نظر شما در این رابطه چیست؟