دو تصویر کاملا متفاوت از پیر پالیو حامی کارگران، یا دروغگوی متظاهر

هر دو حزب محافظه‌کار و نیودموکرات (NDP) کانادا اقدام به پخش تبلیغات تلویزیونی برای جذب رای‌دهندگان اتحادیه‌های کارگری کرده‌اند اما تصویری که این دو حزب از پیر پالیو (رهبر حزب محافظه‌کار) ارائه داده‌اند، خیلی با هم فرق دارد.

در تبلیغ نیودموکرات‌ها، پیر پالیو به عنوان سیاستمداری معرفی شده که خودش هیچوقت یک کارگر نبوده و هرگز هم طرف کارگران نایستاده است. در عوض جگمیت سینگ (رهبر NDP) همیشه در خط مقدم اعتراضات و اعتصابات کارگری در همه شهرهای کانادا حضور دارد.

در پاسخ به این تبلیغ نیودموکرات‌ها، محافظه‌کارها هم تبلیغی ساخته‌اند که نشان می‌دهد پیر پالیو کشور را به سوی یک شروع تازه خواهد برد که در آن سختکوشی حتما پاداش خوبی دارد، هزینه‌های زندگی پایین‌ است و محله‌ها برای زندگی امن هستند.

در بخش پایانی تبلیغ موافق پالیو، تصاویری از پرستاران و سایر کارگران و کارمندان شیفت شب نمایش داده می‌شود و تبلیغ با شعاری به پایان می‌رسد که می‌گوید: «پس از شب، هر چقدر هم که طولانی و تاریک باشد، صبح خواهد رسید». سپس، پیر پالیو در صحنه ظاهر می‌شود، در حالی که در یک مزرعه در سپیده‌دم لبخند می‌زند.

محافظه‌کارها البته در تبلیغی رادیویی هم به جگمیت سینگ تاخته‌اند که با ائتلاف با دولت لیبرال موجب افزایش جرم و جنایت و همچنین بحران مسکن و غذا شده‌اند. 

به نظر می‌رسد پیر پالیو با تغییر دیدگاه‌های قبلی خود نسبت به اتحادیه‌های کارگری، برای جذب رای آن‌ها شانس داشته باشد.