نظرسنجی جدید Leger: ۶۵ درصد کانادایی‌ها از تعداد زیاد مهاجران ناراضی‌اند

طبق نظرسنجی جدیدی که توسط Leger انجام شده، اکثر کانادایی‌ها از تعداد بالای مهاجران پذیرفته شده توسط دولت فدرال این کشور ناراضی هستند. 

طبق اعلام دولت فدرال، قرار است طی سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ تعداد ۵۰۰ هزار اقامت دائم (مجموعا ۱ میلیون PR) صادر شود و ۶۵ درصد کانادایی‌ها می‌گویند این تعداد خیلی زیاد است.

در این میان، ۲۰ درصد هم معتقد بوده‌اند که این تعداد نیوکامر کافی است (زیاد نیست) و ۳ درصد هم گفته‌اند که این تعداد حتی کم است.

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۷۸ درصد بر این باورند که کمبود مسکن به علت تعداد بالای مهاجران است و ۷۶ درصد نیز از تاثیر منفی تعداد بالای مهاجران بر سیستم درمانی کشور ناراضی هستند.

پیش از این دولت فدرال از کاهش قابل‌توجه در تعداد کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین‌المللی خبر داده بود اما ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اصلا چیزی در مورد برنامه کارگر خارجی موقت نشنیده بوده‌اند و در مورد آن اطلاعی نداشته‌اند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۶۱ درصد از مردم کبک، برنامه کارگر خارجی موقت را برنامه مفیدی می‌دانند. این برنامه در طول ۲ سال گذشته رشد زیادی داشت و حالا دولت فدرال قصد دارد آن را خیلی محدود کند.