اجرای قوانین جدید دولت آنتاریو و دولت فدرال کانادا از ماه سپتامبر

با شروع سال تحصیلی از ماه سپتامبر، هم دولت آنتاریو و هم دولت فدرال کانادا قوانین جدیدی را به اجرا خواهند گذاشت. در این پست به مهم‌ترین این قوانین اشاره می‌کنیم. 

قوانین جدید آنتاریو:

– محدودیت استفاده از تلفن همراه در مدارس

از اول سپتامبر، بچه‌های مهدکودک تا کلاس ششم، باید کل روز گوشی‌های موبایل خود را سایلنت و دور از دید دیگران نگه دارند. دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم هم نباید در طول ساعت کلاسی از موبایل خود استفاده کنند، مگر اینکه معلم به دلیلی خواسته باشد که دانش‌آموز این کار را انجام بدهد. 

 

هیچ نوعی از رسانه‌های اجتماعی نباید روی موبایل‌های دانش‌آموزان نصب باشد. همچنین در کارنامه دانش‌آموزان، میزان حواس‌پرتی آنها در کلاس هم درج خواهد شد.

– سختگیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به سیگار و ویپ در مدارس

اگر همراه دانش‌آموزی سیگار یا ویپ کشف شود، باید تحویل داده شود و به والدین سریعا اطلاع داده خواهد شد. دولت آنتاریو یک بودجه ۳۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۴ برای ویپ دیتکتور و سایر تجهیزات امنیتی در مدارس تخصیص داده است.

– فروش نوشیدنی‌های الکلی در کانوینینس استورها

کانوینینس استورها می‌توانند از ۵ سپتامبر، آبجو،‌ شراب، شراب سیب (cider) و مشروبات الکلی آماده بفروشند. از ۳۱ اکتبر هم گروسری‌های واجد شرایط و بیگ باکس استورها می‌توانند علاوه بر مشروبات الکلی ذکر شده،‌ پک‌های بزرگ نوشیدنی الکلی را هم به فروش برسانند.

قوانین جدید دولت فدرال کانادا:

از سپتامبر امسال، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا ۲۴ ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند. این قانون به این منظور در نظر گرفته شده که دانشجویان را در برابر کلاهبرداری و آسیب‌پذیری مالی محافظت کند. به گفته وزیر مهاجرت، این دانشجویان در وهله اول باید بر روی درس خواندن تمرکز داشته باشند و در صورتی که واقعا لازم باشد، ساعات محدودی را هم کار کنند.