درخواست پالیو از جگمیت سینگ: حمایت از ترودو را متوقف کنید تا انتخابات زودهنگام برگزار شود

پیر پالیو (رهبر حزب محافظه‌کار کانادا) نامه‌ای به جگمیت سینگ (رهبر حزب NDP) نوشته و از او درخواست کرده که حمایت از دولت لیبرال را متوقف کند تا انتخابات فدرال به جای سال آینده، اکتبر امسال برگزار شود و جاستین ترودو و حزبش کنار گذاشته شوند. 

پالیو در نامه خود نوشته: 

«مردم کانادا نمی‌توانند یک سال دیگر ائتلاف پرهزینه حزب NDP و لیبرال را تحمل کنند. هیچ کس به شما رای نداده تا ترودو را در قدرت نگه دارید و یک سال دیگر دولت او را کش بدهید. از این ائتلاف پرهزینه خارج شوید و در ماه سپتامبر به دولت رای‌ عدم اعتماد بدهید تا در اکتبر امسال انتخابات فدرال برگزار شود، یا برای همیشه ننگ خودفروختگی بر روی شما خواهد ماند.»

پالیو همچنین از ترودو به دلیل‌ عدم تغییر کابینه خود پس از شکست اخیر در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان در حوزه تورنتو انتقاد کرده و گفته که وزرایی که مسئول افزایش جرم و جنایت، بالا رفتن هزینه‌ها و مشکلات مسکن هستند، همچنان بر سر کار خود باقی مانده‌اند.

حزب لیبرال و NDP توافق‌نامه‌ای دارند که در مارچ ۲۰۲۲ امضا شده است. این توافق به دولت لیبرال اجازه می‌دهد تا بدون ترس از دست دادن رای اعتماد این حزب، تا جون ۲۰۲۵ در قدرت بماند. 

حزب NDP هنوز به درخواست پالیو پاسخ نداده است اما آن‌ها در صورت تمایل می‌توانند از توافق خود با حزب لیبرال خارج شوند.