سفر به معبد بودایی Wutai Shan در نزدیکی تورنتو

اگر به آیین بودا و معابد بودایی علاقه دارید و می‌خواهید غرق در آرامشی عرفانی شوید، نیازی نیست به کشورهای شرق دور سفر کنید. یک باغ بودایی به نام «Wutai Shan» با تمام ویژگی‌های معابد شرقِ دور در آنتاریو واقع شده که حدود ۱٫۵ ساعت با تورنتو فاصله دارد.

در چهار جهت باغ، ۴ سکو وجود دارد که بر روی هر کدام از آنها مجسمه‌های خدایان آیینی بودا قرار گرفته‌. معبد اصلی نیز در مرکز باغ واقع شده که به سبک معابد شرقی رو به یک دریاچه قرار دارد و به آن «دریاچه خرد» می‌گویند. 

در ورودی معبد، مجسمه «بودای خندان» به چشم می‌خورد که روی او به سمت دریاچه است. بودایی‎‌ها بر این باورند که بودای خندان از زائران معبد استقبال می‌کند. در محوطه نیز پرستشگاه‌های کوچکی برای زیارت خدایان زمین و جنگل و … قرار دارند که بوی عود در آنها پیچیده.

ساختمان‌های متعددی در این باغ هستند که با تکنیک‌های معماری سنتی چین و بدون استفاده از میخ ساخته شده‌اند. ساختمان‌های اصلی شامل تالار آمیتابه (بودای نور و روشنایی)، تالار شاکیامونی و تالار بودای داروساز یا شفابخش می‌شوند که همگی از مصالحی خاص مثل چوب گلابی وحشی و موزاییک‌های سنتی ساخته شده‌اند.

در این مکان می‌توانید تجربه‌های متنوعی داشته باشید، از شرکت در کلاس‌های مراقبه و فعالیت‌های فرهنگی گرفته تا بازدید از موزه هنر بودایی که شامل مجموعه‌ای از مجسمه‌های بودایی از سه مکتب بزرگ بودایی، یعنی ماهایانا، واجرایانا و تراواده است.

ضمنا یک کالج بودایی در این معبد تاسیس شده تا دوستداران بودیسم در آن تحصیل کنند. تمامی مراسم آیینی بودا در این معبد برگزار می‌شوند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت زیر مراجعه کنید:

www.thebuddhistgarden.com

Where:

708 Ski Hill Rd, Cavan-Monaghan, ON L0A 1A0