طولانی‌ترین زمان انتظار برای دریافت ویزای آمریکا متعلق به ساکنان کاناداست

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که در چند سال گذشته، زمان انتظار برای دریافت ویزای آمریکا برای ساکنان کانادا (که برای بازدید از آمریکا نیاز به ویزای ویزیتوری دارند) که معمولا سیتیزن نیستند، بی‌سابقه بوده است و آنها در حال حاضر طولانی‌ترین زمان‌ انتظار را در جهان برای دریافت ویزای آمریکا دارند.

طبق آخرین آمار، در حال حاضر ۸۵۰ روز طول می‌کشد تا ساکنان اتاوا و کبک‌سیتی ویزای آمریکا را دریافت کنند. این زمان برای ساکنان شهرهای تورنتو و ونکوور به ترتیب ۷۵۳ و ۷۳۱ روز است.

علت تاخیر در صدور ویزا و طولانی بودن زمان انتظار، افزایش تعداد درخواست‌ها و کمبود پرسنل در کنسولگری‌ها اعلام شده. انباشتگی درخواست‌ها و رسیدگی به ‌آنها بعد از پاندمی هم این موضوع را تشدید کرده. 

در این میان بسیاری از افراد مورد پذیرش دولت کانادا و بسیاری از پناهندگان، عموما از کشورهایی می‌آیند که برای ورود به ایالات متحده باید ابتدا ویزای رسمی دریافت کنند که این امر خود باعث افزایش زمان انتظار شده است. 

سفارت ایالات متحده گفته که در تلاش است تا این زمان را کاهش دهد و همچنین متقاضیانی که به دلایل خاصی مثل مسائل کاری، پزشکی و انسان‌دوستانه نیاز به سفر فوری دارند، همیشه می‌توانند برای تعیین قرار ملاقات فوری اقدام کنند.

همچنین به دلیل اینکه در حال حاضر زمان انتظار دریافت ویزای آمریکا طولانیست، مقامات آمریکایی هشدارهایی در مورد کلاهبردارانی صادر کرده‌اند که در ازای دریافت پول به متقاضیان وعده قرارهای زودتر را داده و آنها را فریب می‌دهند.

لازم به ذکر است که این بحران نه‌ تنها بر خانواده‌ها، کسب‌و‌کارهای شخصی و دانشگاه‌ها در آمریکا تاثیر گذاشته بلکه کسب‌و‌کارهای وابسته به صنعت گردشگری را نیز دچار مشکل کرده است. انجمن سفر آمریکا از دولت این کشور خواسته به این معضل رسیدگی کند تا اهداف ملی جذب گردشگران خارجی محقق گردد.