پیش‌بینی کارشناسان: ترافیک در منطقه تورنتوی بزرگ بدتر می‌شود

شاید خیلی‌ از ساکنان شهر تورنتو بخواهند به خاطر شدت ترافیک این شهر، جای دیگری را در منطقه تورنتوی بزرگ برای زندگی در نظر بگیرند اما خبر بد این است که کارشناسان می‌گویند به زودی ترافیک در کل منطقه تورنتوی بزرگ به حدی می‌رسد که ماشین‌ها با سرعت کمتر از ۲۰ کیلومتر در ساعت در اتوبان‌ها حرکت خواهند کرد.

به گزارش The Trillium -بنگاه اخبار سیاسی مربوط به استان آنتاریو- تا سال ۲۰۴۱ سرعت حرکت ماشین‌ها در بزرگراه‌های سری ۴۰۰ مثل اتوبان‌های QEW و ۴۰۰ و ۴۰۱، در اوج ساعات شلوغی، بین ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این محاسبه با استفاده از Greater Golden Horseshoe Model انجام شده که ابزار دولت آنتاریو به منظور انجام برنامه‌ریزی‌های آتی حمل‌ونقل برای منطقه Greater Golden Horseshoe است که همه فاکتورها و متغیرها را در نظر می‌گیرد، مثلا ساخت بزرگراه ۴۱۳ در آینده.

بر اساس برآوردهای خود وزارت حمل‌و‌نقل، ساخت بزرگراه ۴۱۳ نمی‌تواند مشکلات ترافیکی را آن‌طوری که وعده داده شده حل کند، زیرا سرعت‌ ماشین‌ها (۱۰ تا ۴۰ کیلومتر که در بالا اشاره شد) بستگی به این دارد که بزرگراه دارای چهار، شش، یا هشت لاین باشد (گرچه برخی اسناد نشان می‌دهند که ممکن است تا ده لاین هم گسترش بیابد).

نقشه‌های منتشر شده همچنین نشان می‌دهند که در آینده، برای بخش‌های زیادی از بزرگراه‌های زیر در تورنتو و اطراف آن، می‌توان سرعت ۰ تا ۵۰ کیلومتر را انتظار داشت:

Highways 413, 401, 410, 427, 403 and the QEW

بر اساس این گزارش، ساخت بزرگراه ۴۱۳ در آینده ممکن است کمی ترافیک را کاهش دهد، اما مشکلات ترافیکی پیش‌بینی شده را به طور اساسی تغییر نمی‌دهد.