گزارش جدید اداره آمار کانادا: ۲۳ درصد مردم در پاییز از بانک غذا کمک خواهند گرفت

شاید این زنگ خطری برای کانادا باشد که اداره آمار این کشور اعلام کرده که در پاییز پیش رو، حدود ۲۳ درصد مردم کانادا به بانک‌های غذا روی خواهند آورد.

بر اساس بررسی‌های سرویس اجتماعی اداره آمار، این میزان حتی از دوران پاندمی در سال ۲۰۲۱ هم بیشتر است (۲۱ درصد در زمان پاندمی).

بررسی‌های اداره آمار نشان داده که در شش ماه آینده، برخی گروه‌ها شامل خانوارهای کم‌درآمد، افراد جوان‌تر، خانوارهای دارای فرزند و همچنین افراد دارای ناتوانی جسمی، با شرایط مالی سخت‌تری روبرو خواهند شد که آنها را مجبور به استفاده از خدمات بانک غذا خواهد کرد.

در این میان، خانوارهای کم‌درآمد بیشتر از هر قشر دیگری به این پرسش که آیا در این پاییز به بانک غذا نیاز پیدا خواهند کرد یا نه، پاسخ مثبت داده‌اند (۴۲ درصد).

به گزارش اداره آمار کانادا، وقتی از کانادایی‌ها درباره‌ استرس مرتبط با مسائل مالی سوال شده، بیش از یک سوم آن‌ها (۳۵ درصد) اکثر روزها را به دلیل مشکلات مالی «تا حد زیادی» یا «بسیار» استرس‌زا توصیف کرده‌اند.

این آمار و ارقام بعد از آن منتشر شده که در کمیته کشاورزی مجلس عوام در سال ۲۰۲۳ اعلام شد که حتی کارگران تمام‌وقت نیز از بانک‌های غذا استفاده می‌کنند. در واقع این اولین بار در طول ۴۰ سال گذشته است که کسانی که شغل تمام‌وقت دارند هم از بانک غذا کمک می‌گیرند.