گزارش اداره مهاجرت کانادا از سیستم اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۳

اداره مهاجرت کانادا گزارش سالانه سیستم اکسپرس انتری خود را برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است.

در طول سال گذشته، ۴۲ دراو اکسپرس انتری انجام شده و از ۱۱ ژانویه تا ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳، اداره مهاجرت کانادا ۱۱۰٬۲۶۶ دعوت‌نامه از طریق سیستم اکسپرس انتری صادر کرده. این تعداد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۶ درصد افزایش یافته است (۴۶٬۵۳۹ دعوت‌نامه). 

در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار دراوهای کتگوری‌ بیسد (Category-Based) معرفی شدند. در این دراوها متقاضیان اقامت دائم بر اساس نوع تخصص خود انتخاب می‌شوند و برای آنها دعوت‌نامه صادر می‌گردد. ۲۳ درصد دعوت‌نامه‌های صادر شده در سال گذشته بر اساس دراوهای کتگوری بیسد بوده‌اند (۲۵٬۸۷۰ دعوت‌نامه).

در استخر (pool) اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۳، نود و سه درصد متقاضیان، امتیازهایی بین ۳۰۰ تا ۵۵۰ داشتند. پس از معرفی دراوهای کتگوری بیسد، امتیازها در تمامی برنامه‌های FSWP و CEC و FSTP به بالای ۵۰۰ رسیدند. 

به‌ طور کلی  بیشتر متقاضیان را مردان تشکیل داده‌اند. ۵۷ درصد دعوت‌نامه‌های صادر شده برای مردان و ۴۳ درصد برای زنان بوده‌اند. مردان بیشتر در برنامه‌های CEC و PNP دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند، در حالی که زنان مانند سال ۲۰۲۲ بیشتر از طریق برنامه FSWP دعوت‌نامه گرفته‌اند.

در سال ۲۰۲۳ اکثر کسانی که دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند، ساکن کانادا بوده‌اند (۷۶‌٬۷۹۱ نفر). همچنین بیشترین کسانی که سال گذشته موفق به دریافت دعوت‌نامه از طریق سیستم اکسپرس انتری شده‌اند، تابعیت هندی، نیجریه‌ای و چینی داشته‌اند.