یونیون‌ویل در نزدیکی تورنتو: دهکده‌ای کوچک، تاریخی و زیبا

آنتاریو پر است از دهکده‌ها و آبادی‌های کوچک دلفریبی که دیدنشان انواع احساسات نوستالژیک و عمیق را در دل بیدار می‌کند. یکی از این آبادی‌ها (یا اصطلاح دقیق‌تر انگلیسی آن hamlet)، یونیون‌ویل (Unionville) در مارکام است.

یونیون‌ویل کمتر از یک ساعت با داون‌تاون تورنتو فاصله دارد و برای یک گشت‌وگذار یک روزه گزینه بسیار خوبی است.

به گفته وب‌سایت رسمی یونیون‌ویل، قدمت این آبادی تاریخی و منحصربه‌فرد به سال ۱۷۹۴ برمی‌گردد و هنوز بسیاری از ساختمان‌های بنا شده در دهه ۱۸۰۰ میلادی در اینجا حفظ شده‌اند.

در یونیون‌ویل هر ساله فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود که از مهم‌ترین‌های آنها می‌توان به Unionville Festival و Old Tyme Christmas اشاره کرد.

خیابان اصلی یونیون‌ویل، بسیار زیبا و تماشایی است. رستوران‌ها، پاب‌ها، مغازه‌ها و پارک‌های یونیون‌ویل، به راحتی می‌توانند کاری کنند که از سفر خود به این آبادی نهایت رضایت را داشته باشید.

در سر راه خود به یونیون‌ویل از Old Markham Village گذر خواهید کرد که این دهکده نیز به نوبه خود تماشایی است. 

از مکان‌هایی که در خیابان اصلی یونیون‌ویل واقع شده‌اند و حتما باید به آنها سر بزنید، می‌توان به گالری Varley Art Gallery of Markham و شیرینی‌فروشی Old Firehall Confectionery اشاره کرد.

با مراجعه به وب‌سایت رسمی یونیون‌ویل می‌توانید از برنامه فستیوال‌های آن نیز باخبر شوید و اگر مایل باشید، برنامه سفر خود را با تاریخ فستیوالی که دوست دارید، تنظیم کنید و با یک تیر، دو نشان بزنید.

 www.unionville.ca