هزینه خدمات درمانی برای هر نفر: آنتاریو با ۸ هزار دلار در سال، در آخرین رتبه

یک شرکت حقوقی آنتاریویی به نام Preszler Injury Lawyers اقدام به تهیه گزارشی در مورد خدمات درمانی استان‌ها و تریتوری‌های مختلف کانادا کرده با این مضمون که «هر استان یا تریتوری، سرانه چقدر برای خدمات درمانی ساکنانش هزینه می‌کند».

بر اساس این گزارش، آنتاریو کمترین هزینه را بابت ارائه خدمات درمانی به ساکنانش صرف می‌کند و در انتهای فهرست قرار دارد. البته قبلا هم ساکنان آنتاریو نسبت به کم‌اهمیت بودن مسئله خدمات درمانی برای دولت استانی، ابراز نارضایتی کرده بودند و پاندمی کرونا هم این مسئله را نشان داده بود.

طبق این گزارش، تریتوری نوناووت (Nunavut) بیشترین هزینه سرانه خدمات درمانی را دارد. هزینه سرانه خدمات درمانیِ این تریتوری در یک سال برای هر نفر، حدود ۲۴ هزار دلار است در حالی که در آنتاریو (به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا) این میزان فقط حدود ۸ هزار دلار در سال گزارش شده.

البته فاکتورهای مختلفی را باید برای محاسبه هزینه سرانه خدمات درمانی در نظر گرفت. مثلا هر چقدر جمعیت سالمندان یک استان بیشتر باشد، آن استان هزینه خدمات درمانی بالاتری دارد (مثل استان نیوفاندلند). موقعیت جغرافیایی هر استان و زیرساخت‌های آن نیز باید در نظر گرفته شود.

در حال حاضر بسیاری از ساکنان آنتاریو از کمبود خدمات اورژانس و پزشک خانواده و افزایش تعداد کلینیک‌های خصوصی شاکی هستند و به طور کلی از سیستم بهداشت و درمان رضایت ندارند. نظر شما در این رابطه چیست؟