جمعیت کودکان زیر ۱۰ سال در تورنتو به شدت رو به کاهش است

به تازگی گزارشی در سایت خبری The Hub منتشر شده که می‌گوید جمعیت کودکان زیر ۱۰ سال در کانادا به سرعت رو به کاهش است. با توجه به اینکه جوانی جمعیت یکی از عوامل مهم در آینده هر کشور محسوب می‌شود، این موضوع باعث نگرانی کارشناسان شده.

طبق این گزارش، از سال ۲۰۱۶، تعداد کودکان زیر ۱۰ سال (به عنوان یکی از مهمترین رده‌های جمعیتی کشور) در ۶ کلان‌شهر کانادا از جمله تورنتو و ونکوور کاهش بسیاری داشته. سرعت کاهش این رده جمعیتی در ۶ شهر بزرگ کانادا نسبت به شهرهای دیگر بسیار بیشتر بوده است.

در تورنتوی بزرگ (شامل می‌سی‌ساگا، وان، برمپتون، مارکام و شش شهر کوچک دیگر) بیشترین کاهش جمعیت زیر ۱۰ ساله‌ها در کشور مشاهده شده، به‌ طوری‌ که در مدت ۵ سال از تعداد کودکان زیر ۱۰ سال در هر هزار نفر، حدود ۱۱ نفر کم شده است. 

به طور کلی، میانگین کشوریِ تعداد کودکان زیر ۱۰ سال در هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، معادل ۱۲۰ نفر است که تورنتو نیز در سال ۲۰۱۶ تقریبا نزدیک به این میانگین بوده اما پس از آن، جمعیت زیر ۱۰ ساله‌ها در این شهر به شدت کاهش یافته. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، شهر تورنتو از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ شاهد کاهش تقریبا ۳۳ هزار کودک زیر ۱۰ سال بوده است. 

عواملی نظیر شرایط بد اقتصادی و بحران مسکن، زوج‌های جوان را مجبور کرده که در حاشیه شهر زندگی کنند تا زمانی‌ که قدرت خرید خانه را داشته باشند و در حال حاضر بسیاری از خانواده‌های تورنتویی، به دلیل شرایط فعلی از فرزندآوری امتناع می‌کنند.