دستگیری دو تروریست داعشی در ریچموندهیل

پلیس سوار کانادا از دستگیری یک پدر و پسر (۶۲ و ۲۶ ساله) در روز ۲۸ جولای در ریچموندهیل خبر داد که «در مراحل پیشرفته طرح‌ریزی یک حمله تروریستی خشن در تورنتو بوده‌اند». 

این پدر و پسر به نام‌های Ahmed Fouad Mostafa Eldidi و Mostafa Eldidi روز ۲۹ جولای با اتهام کمک به تروریست‌های داعش (ISIS) از طریق انجام حمله تروریستی در تورنتو و خرید اسلحه به این منظور در دادگاه حاضر شدند.

به گفته دادستان، در روز ۲۸ جولای، پدر یک تبر و پسر نیز یک قمه به منظور انجام عمل تروریستی خریداری کرده‌اند و اطلاعات بیشتری در این مورد که برنامه بعدی آنها چه بوده، منتشر نشده.

این پدر و پسر پیش از این نیز با شش فقره اتهام حمله به نفع ISIS روبرو شده‌ بودند. پدر (احمد فواد) در سال ۲۰۱۵ در خارج از کانادا به انجام یک حمله شدید (aggravated assault) به نفع داعش متهم شده بوده.

به گفته پلیس سوار کانادا این دو نفر که هر دو شهروند کانادا هستند، روز یکشنبه ۲۸ جولای در هتلی در ریچموندهیل دستگیر شده‌اند و دیگر خطری از جانب آنها مردم را تهدید نمی‌کند. پلیس همچنان در حال تحقیق در مورد این است که هدف نهایی این حمله خشن با سلاح سرد چه کسانی بوده‌اند.

با اینکه داعش پنج سال پیش در سوریه شکست خورد، هنوز هم در گوشه و کنار جهان مواردی از حملات تروریستی اتفاق می‌افتد که یا به داعش نسبت داده می‌شود یا این گروه مسئولیت آنها را می‌پذیرد.