کاهش چشم‌گیر دانشجویان بین‌المللی به ویژه هندی‌ها

همان طور که قبلا اعلام شده بود، دولت فدرال کانادا تصمیم گرفته برای صدور استادی‌ پرمیت‌ها سقف تعیین کند. بر همین اساس، گزارش‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه اول سال جاری تعداد استادی پرمیت‌‌های صادر شده به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش پلتفرم ApplyBoard، اولین کاهش چشمگیر در صدور استادی‌ پرمیت‌ها در مارچ ۲۰۲۴ اتفاق افتاده که طی آن، تنها برای ۳۳ هزار دانشجوی بین‌المللی مجوز تحصیل صادر شده است. در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۷۰ هزار استادی پرمیت صادر شده بوده.

طبق این گزارش، در سه ماهه اول سال جاری، هندی‌ها یک سوم استادی‌ پرمیت‌های صادر شده را به خود اختصاص داده‌اند، اما نکته مهم این است که در ماه مارچ، تعداد استادی‌ پرمیت‌های صادر شده برای هندی‌ها کاهش تاریخی داشته (حدود ۴ هزار استادی‌ پرمیت) که می‌تواند در آینده تغییرات بزرگی در جمعیت دانشجویان بین‌المللی کانادا ایجاد کند.

پس از هندی‌ها، بیشترین میزان استادی پرمیت صادر شده در سه ماه اول سال جاری برای دانشجویان کشورهای غنا، نیجریه، چین و فیلیپین بوده.

در ادامه می‌توانید نمودار روند کاهش پذیرش دانشجویان هندی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ و همچنین نمودار استادی پرمیت‌های صادر شده برای دانشجویان غیر هندی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ را مشاهده کنید.