فقط درصد کمی از مردم کانادا به طور جدی المپیک پاریس را دنبال می‌کنند

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه Leger، در حالی که اکثر کانادایی‌ها تا حدودی اخبار المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دنبال می‌کنند، تنها درصد کمی به دقت و با جزئیات، پیگیر این رقابت‌ها خواهند بود.

بر اساس این نظرسنجی، ۹ درصد مردم کانادا این مسابقات را به دقت پیگیری خواهند کرد در حالی که ۴۳ درصد فقط برخی از مسابقات برایشان مهم است. در این میان، ۲۷ درصد گفته‌اند که احتمالا بازی‌های المپیک را تماشا نخواهند کرد و ۱۶ درصد اینطور پاسخ داده‌اند که قطعا این مسابقات را تماشا نمی‌کنند.

همچنین طبق این نظرسنجی، ۵۱ درصد کانادایی‌ها دوست دارند که در آینده کانادا باز هم میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان باشد، در حالی که ۳۳ درصد کانادایی‌ها مخالف این هستند که روزی المپیک دوباره در کانادا برگزار شود.

پیش از این،  یک بار مونترال در سال ۱۹۷۶ میزبان المپیک بوده و کلگری و ونکوور هم به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۰ المپیک زمستانی را برگزار کرده‌اند. اکثر کانادایی‌ها (۷۲ درصد) معتقدند که برگزاری این مسابقات در شهرهای کانادا، تاثیر اقتصادی مثبتی برای شهرهای میزبان به همراه خواهد داشت.

حدود نیمی از کانادایی‌ها (۴۸ درصد) بر این باورند که ثابت بودن شهرهای میزبان المپیک، به کاهش هزینه‌ها و اثرات مخرب زیست‌محیطی کمک خواهد کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک در نظر دارد مدل جدیدی را برای انتخاب شهرهای میزبان المپیک زمستانی به کار گیرد که بر اساس آن، فقط شهرهایی می‌توانند داوطلب میزبانی شوند که شرایط جغرافیایی لازم را از لحاظ داشتن کوه و هوای سرد داشته باشند که ونکوور یکی از کاندیداهایی است که شانس بسیار بالایی دارد.

از کانادا تعداد ۳۳۸ ورزشکار در المپیک امسال پاریس، شرکت می‌کنند. از میان این ورزشکاران ۱۴۲ نفر قبلا در مسابقات المپیک حضور داشته‌اند و ۳۸ نفر آنها مدال المپیک هم کسب کرده‌اند. المپیک امسال از امروز ۲۶ جولای رسما آغاز می‌شود.

 

شما چطور؟ آیا بازی‌های المپیک را دنبال می کنید؟