پیش‌بینی‌ هواشناسی برای پاییز ۲۰۲۴: پاییز گرم‌تر از حد نرمال به همراه بارش‌های سنگین

با آنکه هنوز دو ماهی تا شروع واقعی پاییز مانده، نشریه آمریکایی معتبر Farmers’ Almanac پیش‌بینی خود را برای هوای پاییز آنتاریو و به طور کلی کانادا، ارائه داده. البته ممکن است با گذشت زمان این پیش‌بینی تغییر کند.

امسال آنتاریو تابستان سوزانی را همراه با بارش‌های سنگین تجربه کرده اما طبق پیش‌بینی‌، این وضعیت ناآرام آب‌وهوایی به زودی در آنتاریو به پایان می‌رسد. آنتاریو امسال در روز عید شکرگزاری (۱۴ اکتبر)، هوای مطبوع با بارندگی کمی خواهد داشت.

البته این وضعیت در دشت‌های کانادا (شامل استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا در غرب کانادا) و بریتیش کلمبیا برقرار نخواهد بود و این استان‌ها در روز شکرگزاری، بارش و رطوبت بالایی را تجربه خواهند کرد.

برای هالووین نیز آنتاریو نسبت به دیگر استان‌ها شانس بیشتری برای داشتن هوای صاف و دلپذیر خواهد داشت در حالی که برای دیگر استان‌ها هوایی مه‌آلود و پُربارندگی پیش‌بینی شده که البته بیشتر با حال و هوای هالووین جور در می‌آید.

انتظار می‌رود بارش‌های آنتاریو از ماه سپتامبر آغاز شود. طبق پیش‌بینی، میزان بارندگی شاید کمی بیشتر از میانگین باشد و از جنوب آنتاریو به سمت مناطق کرانه‌ای در شرق کانادا یا ماری‌تایمز (شامل استان‌های نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و پرینس ادوارد آیلند) پیش برود.

در هر صورت، پیش‌بینی‌ها می‌گویند که هوای پاییز امسال از کانادای آتلانتیک گرفته تا استان‌های مرکزی، گرم‌تر از حالت نرمال همیشگی خواهد بود. با اینکه قرار است بارندگی‌ها سنگین‌تر باشد، اما به نظر می‌رسد دمای مطبوع‌تر، سختی بارش‌ها را جبران خواهد کرد.