نصب دستگاه‌های ضد آفتاب رایگان در برخی مناطق ساحلی و پارک‌های تورنتو

تابستان گرمی در پیش است و باید بیشتر به فکر مراقبت از پوست خود باشیم.

پروژه «ضد آفتاب رایگان» در تورنتو چند سالی‌ست راه‌اندازی شده تا شهروندان بتوانند در زمان‌هایی از روز که دسترسی به ضد آفتاب ندارند به راحتی از طریق دستگاه‌های مخصوص، کرم ضد آفتاب دریافت کنند. هدف از اجرای این برنامه افزایش آگاهی مردم و پیشگیری از سرطان پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب است.

در حال حاضر، ۵۰ دستگاه ضد آفتاب در پارک‌های ساحلی‌ منتخب (هاربر اسکوئر، شوگر بیچ و …) و های پارک تورنتو، نصب شده‌ است. 

پروژه «ضد آفتاب رایگان» اولین بار در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این پروژه نتیجه همکاری میان شهرداری تورنتو با دو بنیاد زیر است که در جهت افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات تابش آفتاب و سرطان پوست، فعالیت می‌کنند.

– David Cornfield Melanoma Fund 

– Douglas Wright Foundation

از زمان شروع این پروژه تا الان، این دستگاه‌ها بیش از یک میلیون بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بیش از ۱۰۰۰ لیتر ضد آفتاب توزیع شده است. ضد آفتاب‌های ارائه شده در این طرح، بدون پارابن، بدون بو، دارای SPF 30 و بر پایه مواد معدنی هستند.

برای یافتن محل دقیق دستگاه‌ها می‌توانید از نقشه تعاملی موجود در وب‌سایت زیر کمک بگیرید.

www.besunsafe.ca

طبق گزارش منتشر شده در وب‌سایت رسمی دولت کانادا، حدود یک سوم موارد جدید ابتلا به سرطان در کانادا مربوط به سرطان پوست است و از هر ۷۳ زن در کانادا، یک نفر در طول زندگی خود به ملانوما (خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست) مبتلا می‌شود، در حالی که از هر ۵۹ مرد در کانادا، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌گردد. 

طبق تحقیقات انجام شده توسط انجمن سرطان کانادا، این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۴، حدود ۵ درصد مردان و ۴ درصد زنان در کانادا به ملانوما مبتلا شوند.