تابستان فصلی برای لذت بردن نه فصلی برای بادی شیمینگ

 

با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، به موضوعاتی که مربوط به بدنمان است، بیشتر فکر می‌کنیم: تناسب اندام، رنگ پوست و مو، لیزر موهای زائد، برنزه کردن و …

این فشار روانی که ظاهر ما در نظر دیگران چگونه است، با وجود این همه اینفلوئنسر و فعال رسانه‌های اجتماعی، تبلیغ و سلبریتی‌‌هایی که لحظه به لحظه در جریان زندگی آنهاییم، طبیعی است.

خیلی وقت‌ها مادرانی را می‌بینیم که از ترس قضاوت شدن در مورد اندامشان وقتی که با کودکشان به استخر می‌روند، شنا نمی‌کنند و فقط به تماشا کردن بسنده می‌کنند. یا گاهی افرادی با اختلالات تغذیه‌ای را می‌بینیم که با دوستانشان بیرون نمی‌روند چون خیلی تحت فشار نگاه دیگران در مورد خورد و خوراکشان هستند.

تابستان فصل لذت بردن از آفتاب در کنار خانواده و دوستان است. بهتر است به جای سرزنش کردن خودمان بابت ظاهر و اندام‌مان، لباس‌های راحت و خنک بپوشیم و از نشان دادن بدنمان واهمه نداشته باشیم. تنها در این صورت است که هم خودمان هم عزیزانمان لذت بیشتری از این فصل زیبا خواهیم برد.

اگر گوشی‌هایمان را کنار بگذاریم و با عزیزانمان به ساحل، رستوران، طبیعت یا هر جای دیگری برویم متوجه می‌شویم که خیلی‌ها با اندام‌ها و ظاهرهای مختلف، در حال لذت بردن از زندگی هستند و ما هم چیزی از آنها کم نداریم. زندگی واقعی آن چیزی نیست که در اینستاگرام می‌گذرد.

همیشه در پس تلاش برای جذابیت ظاهری بیشتر، میل به پذیرفته شدن و حس تعلق داشتن است. روابط اصیل و واقعی بر اساس ظواهر شکل نمی‌گیرند بلکه کیفیت درک متقابل افراد و تجربه‌های مشترک عمیق است که چنین روابطی را می‌سازد.

با تمرکز بر روی پرورش روابطمان با عزیزانمان و لذت بردن از بودن در کنار آنها به جای توجه بیش از حد به ظاهرمان و تلاش برای تغییر آن، می‌فهمیم که زندگی رضایت‌بخش، مشروط به نمایش دادن تصویری ایده‌آل از بدن و ظاهرمان نیست.