یک روز آرام در کنار ساحل: Rouge Beach تورنتو

در جنوب پارک شهری Rouge در تورنتو، یک ساحل ماسه‌ای زیبا به همین نام (Rouge Beach) در امتداد یک تالاب قدیمی واقع شده. این تالاب در واقع از بقایای یک اکوسیستم مردابی در گذشته‌های دور تشکیل شده و بزرگترین تالاب تورنتو است.

رودخانه روژ از Oak Ridges Moraine سرچشمه گرفته، سپس در پهنه بزرگ Niagara Escarpment به طول ۱۵۰ کیلومتر امتداد می‌یابد و پیش از اینکه به دریا بپیوندد، در روژ بیچ به لیک آنتاریو می‌رسد. 

از جذابیت‌های این ساحل می‌توان به مسیر پیاده‌روی ساحلی، تماشای حیات وحش و غروب زیبای خورشید از نیمکت‌های کنار ساحل، ماهیگیری و قایق‌سواری اشاره کرد.

در دهانه رود روژ گونه‌های مختلفی از ماهیان قزل‌آلا مانند قزل‌آلای رنگین کمانی یافت می‌شود. توجه داشته باشید که برای ماهیگیری باید مجوز دریافت کنید و اجازه ماهیگیری بدون مجوز را ندارید. 

این ساحل به دلیل خاک آبرفتی سرخ رنگش توسط کاوشگران فرانسوی «ساحل روژ» نامگذاری شده است. 

ساحل روژ آنقدر آرام است که حتی عبور قطار از عرض رودخانه هم نمی‌تواند آرامش آن را برهم بزند. به موازات مسیر عبور قطار، یک پل آهنی در عرض رودخانه واقع شده که چشم‌انداز زیبایی به تالاب و ساحل دارد.

آنسوی رودخانه یک مسیر پیاده‌روی خوش‌منظره وجود دارد که به منطقه حفاظت شده Petticoat Creek می‌رسد. در طول این مسیر، مناظر زیبایی از لیک آنتاریو را می‌توانید تماشا کنید.