گزارش اینترپل از وضعیت اسف‌بار سرقت خودرو در کانادا

طبق گزارشی که اینترپل در ماه می منتشر کرده، امسال کانادا در میان ۱۰ کشوری است که سرقت اتومبیل در آن بسیار رایج بوده. برخی این وضعیت را اسف‌بار توصیف کرده‌اند.

این گزارش تنها سه ماه پس از آن منتشر شده است که پلیس سوار کانادا، دیتابیس مرکز اطلاعات پلیس کانادا در مورد خودروهای سرقتی را با دیتابیس اینترپل به صورت آنلاین ادغام کرده. پیش از این، اطلاعات ورودی دیتابیس به صورت دستی وارد می‌شد.

از آن زمان تاکنون، ۱۵۰۰ خودروی سرقتی در کانادا در سراسر دنیا شناسایی شده. دیتابیس پلیس سوار کانادا جزئیاتی از ۱۵۰ هزار خودروی دزدی در کانادا را در خود دارد و از ماه فوریه هر هفته حداقل ۲۰۰ خودروی سرقتی شناسایی شده است.

به گفته مسئولان اداره بیمه کانادا، این سرقت‌ها هزینه‌های هنگفتی به بار آورده و در میان شهرهایی که بیشترین هزینه را از این بابت متحمل شده‌اند، تورنتو با افزایش ۵۶۱ درصدی سرقت خودرو در پنج سال گذشته و با ۳۷۱ میلیون دلار درخواست خسارت، در صدر لیست قرار دارد.

خسارات سرقت خودرو در کل کانادا در سال گذشته به یک و نیم میلیارد دلار رسید. به گفته اینترپل، این سرقت‌ها در کانادا به صورت سازمان‌یافته انجام می‌شوند چرا که ماشین‌های سرقتی به راحتی به بازارهای مقصد خود (عمدتا در خاورمیانه و آفریقا) می‌رسند.