بیش از نیمی از مردم کانادا نسبت به وضعیت مالی خود در ۱۲ ماه آینده خوشبین نیستند

طبق گزارش جدیدی که یکی از آژانس‌های گزارش کردیت کارت کانادا (TransUnion’s Canada) از وضعیت مصرف‌کنندگان کانادایی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ارائه داده، خانوارهای کانادایی نگرانند که درآمد آنها با نرخ تورم هم‌خوانی نداشته باشد.

بر اساس این مطالعه، ۳۸ درصد کانادایی‌ها فکر می‌کنند که هزینه‌‌ صورتحساب‌ها و وام‌های آنان در سه ماه آینده افزایش پیدا می‌کند. همین نگرانی‌ها باعث تغییراتی در الگوهای پس‌انداز افراد شده. برخی برای مواقع اضطراری مبلغ بیشتری پس‌انداز می‌کنند، برخی از کردیت موجودشان بیشتر استفاده می‌کنند و بعضی هم پلن‌های بازنشستگی خود را تغییر داده‌اند.

طبق این گزارش، ۴۶ درصد کانادایی‌ها می‌گویند که امور مالی آنها تا اینجای سال، خیلی بدتر از آن چیزی بوده که انتظارش را داشته‌اند و نسبت به پارسال، افت مالی را تجربه کرده‌اند. 

این گزارش می‌گوید که ۵۸ درصد کانادایی‌ها نسبت به وضعیت مالی خود در ۱۲ ماه آینده اصلا خوشبین نیستند. حدود دو سوم مردم کانادا معتقدند که کانادا یا در حال تجربه یک رکود است و یا اینکه این رکود را تا آخر سال تجربه خواهد کرد.

در این میان، ۸۶ درصد کانادایی‌ها می‌گویند که تورم یکی از سه مشکل اصلی مالی آنها در ۶ ماه آینده است که این بیشترین میزان از زمانی است که TransUnion در سال ۲۰۲۲ شروع به تحقیق در مورد این شاخص در هر سه ماه کرده.

بر اساس همین گزارش، حدود ۲۷ درصد کانادایی‌ها قصد دارند در سال آینده برای دریافت کردیت جدید اپلای کنند یا کردیت فعلی خود را تغییر دهند که این میزان نسبت به سه ماهه قبل، افزایش ۴ درصدی داشته است.

ماه گذشته اداره آمار کانادا به طور غیرمنتظره‌ای گزارش داد که تورم در ماه می به ۲٫۹ درصد رسیده در حالی که در آپریل نرخ تورم ۲٫۷ درصد بود. نسبت به سال گذشته، قیمت بنزین ۵٫۶ درصد و قیمت اقلام گروسری ۱٫۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین طبق گزارش ماه گذشته اداره آمار کانادا با آنکه تورم گروسری تا حد زیادی در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده، قیمت مواد غذایی نسبت به چهار سال گذشته ۲۲٫۵ درصد بالا رفته.