گزارش اجاره مسکن شهرهای کانادا: بزرگترین کاهش ماه به ماه اجاره‌بها در طی سه سال گذشته

جدیدترین گزارش وضعیت اجاره مسکن در کانادا (برای جون ۲۰۲۴) توسط Rentals.ca منتشر شده. 

طبق این گزارش، متوسط کلی اجاره مسکن در کانادا (Asking rents) در ماه جون به ۲۱۸۵ دلار کاهش یافته. این بزرگترین کاهش ماه به ماه اجاره‌بها از اوایل سال ۲۰۲۱ تا الان بوده. متوسط اجاره بها ۰٫۸ درصد نسبت به می ‌۲۰۲۴ کاهش و ۷ درصد نسبت به جون سال گذشته افزایش داشته است. 

تغییرات اجاره بها در همه جای کشور یکسان نبوده. بعضی از شهرها کاهش اجاره بها داشتند و بعضی‌ها هم با افزایش اجاره مسکن رو به رو بوده‌اند. 

بر اساس گزارش جدید در شهر تورنتو، متوسط اجاره مسکن یک خوابه ۲۴۴۴ دلار است که نسبت به سال گذشته ۴٫۹ درصد کمتر شده. متوسط اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۱۹۹ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل، ۳٫۱ درصد کاهش داشته. 

ونکوور گران‌ترین شهر کانادا برای اجاره مسکن است. به طور متوسط هزینه اجاره مسکن یک خوابه در این شهر، ۲۷۲۴ دلار است که نسبت به سال گذشته ۷٫۵ درصد کمتر شده. اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۶۴۸ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل ۵٫۶ درصد کاهش یافته. 

شهر سنت جانز در استان نیوفاندلند هم ارزان‌ترین شهر کانادا از نظر اجاره بهاست. متوسط اجاره مسکن یک خوابه در این شهر در ماه می، ۹۸۰ دلار اعلام شده. 

این گزارش با استفاده از داده‌های واحدهای مسکونی اجاره‌ای لیست شده در سایت Rentals.ca تهیه شده. 

در ادامه می‌توانید «نمودار تغییرات متوسط اجاره مسکن در کانادا» و «میانگین اجاره در شهرهای اطراف تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا» را ببینید.