گزارش جدید TD بانک: بازار خودروهای صفر در کانادا بهتر خواهد شد

قیمت خودرو پس از سال‌ها رو به کاهش است و خریداران اکنون می‌توانند با آرامش خاطر بیشتری اقدام به خرید خودرو نمایند. با بهبود مشکلات زنجیره تامین، این‌ گونه به نظر می‌رسد که اوضاع بازار خودروی کانادا در حال بهبود است.

بازار خودروهای صفر با سرعت بیشتری نسبت به خودروهای کار‌کرده این تغییرات مثبت را تجربه می‌کنند. بنابراین خریدارانی که به فکر معامله خودروهای صفر هستند، منتظر کاهش قیمت‌ها و بهبود شرایط باشند تا در فرصت مناسب اقدام به خرید نمایند.

روند افزایش قیمت خودروهای صفر و کاهش قدرت خرید مردم در پی بالا رفتن نرخ تورم و افزایش نرخ بهره، باعث شده که موجودی خودروهای صفر در کانادا زیاد شود. به همین دلیل تولیدکنندگان و نمایندگان فروش خودرو با طرح‌های تشویقی و تخفیف سعی دارند که افزایش موجودی خودروها را در زنجیره تامین جبران کنند. 

طبق گزارش TD بانک در ماه می، موجودی خودروهای صفر در انبارها همچنان رو به افزایش است اما به خاطر شرایط اقتصادی، بازار تقاضا رونق چندانی ندارد (مردم برای خرید خانه و یا پرداخت اقساط مورگج‌ در حال پس‌انداز هستند و شاید خرید خودرو برایشان در اولویت نباشد). 

بر اساس گزارش TD بانک، میزان فروش خودرو در سال جاری ۹٫۶ درصد افزایش خواهد داشت و به سطح قبلی خود در دوران پیش از پاندمی خواهد رسید. 

کارشناسان می‌گویند که اگر قصد خرید خودرو را دارید شاید بهتر باشد ۶ ماه دیگر هم صبر کنید زیرا هنوز تولیدکنندگان خودروهایی که تعداد آنها در کانادا محدود است به تغییرات جدید (کاهش قیمت با طرح‌های تشویقی) رغبت نشان نداده‌اند و موجودی برندهای آسیایی هنوز محدود است.

در سال‌های اخیر بسیاری از مالکان با وجود فرسودگی خودروهایشان همچنان ترجیح داده‌اند که به جای خرید، برای تعمیر و خرید قطعه هزینه کنند اما اگر دیگر ناچار به خرید هستید بهتر است به سراغ برندهایی بروید که موجودی‌شان زیاد است مثل خودروهای ساخت آمریکای شمالی.