بایکوت KFC توسط برخی از کانادایی‌ها به علت سرو گوشت حلال و حذف pork در شعب آنتاریو

به تازگی هشتگ تحریم کی‌اف‌سی (BoycottKFC) در رسانه‌های اجتماعی ترند شده به این علت که این فست‌فود زنجیره‌ای آمریکایی برای کامل‌تر کردن منوی غذاهایش، از ۱۵ می در کلیه شعب خود در آنتاریو (به غیر از اتاوا و تاندربِی) فقط گوشت حلال سرو می‌کند و تا آخر سال این روند را در کلیه شعب خود در کانادا اجرا خواهد کرد.

این اقدام کی‌اف‌سی مورد استقبال عده‌ای و مورد اعتراض عده‌ای دیگر قرار گرفته چرا که همزمان، کی‌اف‌سی pork را از منوی همه شعب خود در آنتاریو به جز آنهایی که با تاکوبل شراکت دارند، حذف کرده.

در واقع معترضان به کی‌اف‌سی دو دسته‌اند: یک دسته آنهایی که از حذف بی سر و صدای گوشت خوک ناراحتند و یک دسته آنهایی که می‌گویند چرا اضافه کردن گوشت حلال در شعب اتاوا و تاندربِی اتفاق نیفتاده با آنکه جمعیت مسلمانان در اتاوا زیاد است.

معترضان به حذف pork می‌گویند کی‌اف‌سی چطور می‌تواند ادعا کند که با اضافه کردن آپشن گوشت حلال، منوی خود را کامل‌تر کرده در حالی که گوشت خوک را حذف کرده؟

در این میان افرادی هم که اطلاعات دقیقی در مورد گوشت حلال ندارند با بعضی از کامنت‌هایشان در رسانه‌های اجتماعی باعث خنده شده‌اند. مثلا عده‌ای از آنها نوشته‌اند که دیگر به کی‌اف‌سی نمی‌روند و به جای آن به Popeyes یا Mary Brown’s می‌روند در حالی که نمی‌دانند این دو فست‌فود زنجیره‌ای سال‌هاست که گوشت حلال سرو می‌کنند.

کی‌اف‌سی در شراکت با تولیدکنندگان محلیِ محصولات حلال در کانادا مثل Maple Lodge Farms و Zabiha Halal این اقدام اخیر خود را در آنتاریو استارت زده و کارکنان آن نیز در رابطه با این روند جدید آموزش دیده‌اند.