آثار توفند بریل بر برخی از مناطق آنتاریو: خنک شدن هوا و بارش‌های سیلابی

مردم آنتاریو که این روزها گرمای شدیدی را تجربه‌ می‌کنند، می‌توانند انتظار خنک شدن هوا را در این هفته داشته باشند. این کاهش دما از آثار توفند بریل (Hurricane Beryl) است که در حال حاضر در خلیج مکزیک فعال است و تا کنون خسارات زیادی به بار آورده.

توفند یا hurricane نوعی چرخند حاره‌ای (Tropical cyclone) قوی است که در اقیانوس اطلس یا بخش شمال‌شرقی اقیانوس آرام رخ می‌دهد.

به گزارش دپارتمان محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا (ECCC)، این خنک شدن هوا با بارش‌های سیلابی شدید همراه خواهد بود که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۰ و ۱۱ جولای) بخش بزرگی از آنتاریو را در بر می‌گیرد و شامل تورنتو هم می‌شود.

در این گزارش آمده که انتظار بارش ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در ساعت را در تورنتو خواهیم داشت و احتمالا میزان کلی بارش، بیشتر از ۵۰ میلی‌متر خواهد بود. این سامانه آخر شب سه‌شنبه (۹ جولای) یا صبح زود چهارشنبه (۱۰ جولای) به تورنتو می‌رسد و احتمالا تا پنجشنبه (۱۱ جولای) ادامه داشته باشد.

توفند بریل اولین توفند فصلی سال ۲۰۲۴ در اقیانوس اطلس است که تا کنون حدود ۵ میلیون دلارِ آمریکا در جنوب آمریکا و حوزه کارائیب خسارت به بار آورده. با رسیدن به تگزاس از شدت این توفند کاسته شده و به طوفان حاره‌ای تبدیل شده که به سوی شمال شرق در حال حرکت است.