بزرگترین استخرِ روباز طبیعی کانادا St. Marys Quarry در ۲ ساعتی تورنتو

آیا می‌دانستید بزرگترین استخر طبیعی روباز آب شیرین کانادا در آنتاریو واقع شده؟ استخر St. Marys Quarry یک استخر روباز زیباست که در نزدیکی شهر St. Marys واقع شده و با تورنتو کمتر از ۲ ساعت فاصله دارد.

این استخر در گذشته‌های دور (دهه ۱۹۲۰) یک معدن سنگ آهک بوده و بعدها (اواسط دهه ۱۹۴۰) تبدیل به استخر شده. هر سال تابستان‌، این استخر طبیعی به روی عموم باز می‌شود و امسال هم تا ۲ سپتامبر پذیرای علاقمندان است. 

با توجه به اینکه این استخر قبلا یک معدن بوده، در برخی از نقاط ممکن است عمق و خنکی آب بیشتر باشد. ضمنا کف استخر، سنگی است و امکان دارد کمی لغزنده باشد. احتمالا در زیر پای خود جلبک‌ها، تکه‌چوب‌ها و آبزیان کوچک را احساس خواهید کرد که این طبیعی است و باید با احتیاط بیشتری در آب شنا کنید.

دیواره‌های اطراف استخر همچنان حالت صخره‌ای و پلکانی خود (دیواره‌های معدن) را حفظ کرده‌اند و بسته به عمق آب در آن نقاط، می‌توان از لبه‌ صخره‌ها به داخل استخر پرید که خیلی لذت‌بخش است.

به دلیل طبیعی بودن استخر نباید در هنگام پرش، با سر شیرجه بزنید و بهتر است هنگام فرود دست و پا نزنید تا آب گل‌آلود نشود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از سکوهای پرش نیاز به پرداخت وجه اضافی نیست و ورود به منطقه پرش برای کودکان زیر ۸ سال ممنوع است.

از امکانات این استخر می‌توان به سرسره، سکوی پرش، ترامپولین، سایت مخصوص پیک‌نیک و پارکینگ اشاره کرد. 

بهای ورودی استخر برای افراد ۳ تا ۱۸ سال ۵ دلار و برای بزرگسالان ۷٫۵۰ دلار است (قیمت‌ها بستگی به زمان شنا دارد).

در استخر یک پارک بادی به نام Super Splash Waterpark هم وجود دارد که برای استفاده از آن باید از طریق وب‌سایت پارک بادی، بلیت تهیه کنید.

Website:

www.townofstmarys.com

Location:

425 Water St S, St. Marys, ON N4X 1B6