نتایج نظرسنجی: علیرغم کاهش محبوبیت ترودو او همچنان رهبر حزب لیبرال خواهد بود

نتایج نظرسنجی جدید Leger نشان می‌دهد که بیشتر مردم کانادا بر این باورند که با وجود کاهش زیاد محبوبیت جاستین ترودو، او در انتخابات آینده همچنان رهبری حزب لیبرال را حفظ خواهد کرد.

بیش از یک سال است که ابهام‌ها و پرسش‌های زیادی نسبت به آینده ترودو در محفل‌های سیاسی نقل می‌شود، زیرا حزب لیبرال به رهبری او با اختلاف بسیار زیادی از محافظه‌کاران عقب مانده است. حالا هم موقعیت لیبرال‌ها با از دست دادن آخرین سنگرشان در انتخابات میان‌دوره‌ای سنت پاول به خطر افتاده.

دو سوم افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند بر این باورند که جاستین ترودو تا فرا رسیدن انتخابات بعدی همچنان رهبری حزب لیبرال را حفظ خواهد کرد. انتخابات بعدی برای پاییز ۲۰۲۵ برنامه‎‌ریزی شده است.

همچنین یک سوم شرکت‌کنندگان گفته‌اند که ترودو تا پایان امسال از حزب خود برکنار خواهد شد. بسیاری از آنها باور دارند که این امر حتی زودتر و تا روز کارگر (۲ سپتامبر ۲۰۲۴) اتفاق خواهد افتاد.

اما خارج از دنیای آمار و ارقام، ترودو خود نیز اظهار داشته که در روزهای گذشته، تماس‌هایی از جانب اعضای حزب دریافت کرده ولی با این وجود، او همچنان رهبری حزب را تا انتخابات آینده بر عهده خواهد داشت.

در بخش دیگر این نظرسنجی عنوان شده که اکثر رأی‌دهندگان محافظه کار و نیودموکرات (۸۲ درصد)، خواهان حضور پیر پالیو (رهبر حزب محافظه‌کار) و جگمیت سینگ (رهبر حزب NDP) در انتخابات آینده هستند اما تنها ۶۳ درصد رأی‌دهندگان لیبرال می‌خواهند ترودو در انتخابات باقی بماند.

نظر شما چیست؟ آیا ترودو باید از رهبری حزب لیبرال کناره‌گیری کند؟