بالا بودن اجاره‌بها در کانادا باعث شده زوج‌های جوان بچه‌دار شدن را به تعویق بیندازند

مطالعه‌ای که اخیرا توسط Abacus Data و انجمن املاک و مستغلات کانادا بر روی کانادایی‌های ۱۸ تا ۳۴ ساله انجام شده، نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از این افراد به خاطر بالا بودن اجاره‌بها مجبور شده‌اند تصمیم خود برای بچه‌دار شدن را یا به تعویق بیندازند، یا به کلی از آن صرف نظر کنند.

یکی از مشکلات عمده در حوزه مسکن در کانادا به غیر از بالا بودن اجاره‌بها، کمبود مسکن خالی برای اجاره است. طبق تحلیل CBC News از بیش از ۱۰۰۰ محله مسکونی در شهرهای بزرگ کانادا، کمتر از یک درصد واحدهای مسکونی، برای اجاره کردن در دسترس هستند و اجاره‌بهای آنها برای اکثر کانادایی‌ها قابل‌پرداخت و معقول است.

واحدهای مسکونی دوخوابه (یا بیشتر) با اجاره‌بهای معقول، تنها کمتر از نیم درصد واحدهای در دسترس برای اجاره را تشکیل می‌دهند که همین نکته روشنگر این مطلب است که چرا افراد مجبورند تصمیم خود برای بچه‌دار شدن یا بزرگتر کردن خانواده‌هایشان را تغییر دهند یا به تعویق بیندازند.

به گزارش اداره آمار کانادا، نرخ باروری در کانادا در سال ۲۰۲۲ به پایین‌تر حد خود در یک قرن اخیر رسید (۱٫۳۳ بچه به ازای هر زن) و در همان سال، ۳۸ درصد جوانان ۲۰ تا ۲۹ ساله معتقد بودند که طی سه سال آینده قادر به بچه‌دار شدن و پرداخت هزینه‌های آن نیستند.

یکی از نگرانی‌های عمده‌ای که در این رابطه وجود دارد، از دست رفتن سال‌های طلایی جوانان برای بچه‌دار شدن و کاهش نرخ باروری زنان است که می‌تواند عواقب بدی برای خانواده‌ها و کشور کانادا داشته باشد.