تابستان، امسال زودتر از همیشه و گرم‌تر از حد معمول آن در آنتاریو آغاز شده

با دمای بالای ۳۰ درجه و رطوبت بالای ۴۰ که جنوب آنتاریو در حال حاضر تجربه می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که تابستان امسال، زودتر از همیشه و گرم‎تر از حد معمول آن، شروع شده.

در آخر این هفته از شدت اولین گنبد گرمای (heat dome) امسال کاسته می‌شود اما شواهد از گرمتر شدن هوا در روزهای پس از آن حکایت دارد.

انتظار می‌رود که در این تابستان، طوفان‌های تندری (thunderstorms) در حوالی Great Lakes باعث بارندگی‌های سیل‌آسایی شود که همراه با بادهای شدید، موجب خسارت می‌گردد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که حجم بالای بارش در اوایل آگست اتفاق بیفتد و پس از آن مجددا موج گرما برقرار شود.

بهار پُر بارش امسال که با پدیده اقلیمی لانینا همزمان شد، می‌تواند به این معنی باشد که امسال، شاهد آتش‌سوزی‌های کمتری به نسبت سال ۲۰۲۳ خواهیم بود و جنوب آنتاریو امسال دود و آتش کمتری خواهد داشت.

طبق نقشه‌های هواشناسی، آنتاریو امسال تابستان طولانی‌تری خواهد داشت که تا ماه‌ سپتامبر و حتی اکتبر ادامه پیدا می‌کند. البته احتمال طوفان‌های تندری گرمسیری را نباید دست‌کم گرفت. 

پیش‌بینی می‌شود که امسال چیزی بین ۱۷ تا ۲۵ طوفان در مناطق خط ساحلی اقیانوس اطلس شمالی (آتلانتیک) اتفاق بیفتد در حالی که عدد میانگین این طوفان‌ها ۱۴ است.