اگر همین فردا انتخابات فدرال برگزار شود محافظه‌کاران با ۴۲ درصد آرا پیروز خواهند شد

طبق نظرسنجی جدید Ipsos که منحصرا به درخواست گلوبال‌نیوز انجام شده، ۶۸ درصد مردم کانادا خواهان کناره‌گیری جاستین ترودو هستند. بیشترین نارضایتی از عملکرد ترودو در آلبرتا (۷۹ درصد) و آتلانتیک کانادا (۷۶ درصد) است.

بر اساس این نظرسنجی اگر همین فردا انتخابات برگزار شود، محافظه‌کاران به راحتی با کسب ۴۲ درصد آرا پیروز خواهند شد در حالی که لیبرال‌ها فقط ۲۴ درصد و نیودموکرات‌ها ۱۸ درصد آرا را خواهند داشت. در واقع، ترودو بعد از ۸ سال، همراه با خودش، محبوبیت حزبش را هم پایین کشیده.

پیر پالیو (رهبر حزب محافظه‌کار)، کاملا برعکس ترودو هم خودش محبوبیت بیشتری پیدا کرده هم محبوبیت حزبش را افزایش داده است. طبق نظرسنجی، ۴۴ درصد (حدود نیمی از کانادایی‌ها) معتقدند که پالیو بهترین نخست‌وزیر خواهد شد.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد مردم می‌خواهند حزب دیگری غیر از حزب لیبرال بر کشور حاکم باشد و ۲۵ درصد نیز بر این باورند که حزب لیبرال مستحق این است که دوباره انتخاب شود.

اعضای حزب لیبرال اما معتقدند که این نظرسنجی‌ها معنایی ندارند و آنچه که مهم است دستاوردهای لیبرال‌ها در زمینه‌هایی مثل خدمات دندانپزشکی، کمک‌هزینه‌های مسکن، خانوار و دانشجویی است.

نظر شما در این رابطه چیست؟