افزایش چشمگیر مهاجرت هندی‌ها به کانادا: سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار هندی اقامت دائم گرفته‌اند

مهاجرت اتباع هندی به کانادا در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته. در سال ۲۰۲۳ تعداد هندی‌هایی که توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند حدودا ۱۴۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال ۲۰۱۵ – حدود ۴۰ هزار نفر- افزایش چشمگیری داشته است. 

روند صعودی افزایش تعداد مهاجران هندی در سال ۲۰۲۴ هم تکرار شده، به طوری که در ۴ ماه اول سال جاری (از ژانویه تا آپریل) حدود ۵۱ هزار نفر هندی اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند. 

دلایل متعددی به افزایش تعداد مهاجران هندی نسبت داده می‌شود. یکی از آن‌ها سیاست‌های مهاجرتی کانادا به ویژه برای کارگران ماهر و دانشجویان است. کانادا برنامه‌های مختلفی مانند سیستم اکسپرس انتری و مجوز کار پس از فارغ التحصیلی ارائه می‌دهد که کار کردن در کانادا و دریافت اقامت دائم را آسان‌تر کرده. 

علاوه بر این، سیستم آموزشی کانادا برای دانشجویان هندی جذاب است و آموزش‌های با کیفیت‌تر و مسیرهای ساده‌تری برای اقامت دائم در مقایسه با آمریکا ارائه می‌دهد. 

جالب است بدانید که در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴ برای حدود ۵ هزار نفر ایرانی، اقامت دائم کانادا صادر شده است و در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱ هزار ایرانی توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.