مسابقات قایقرانی در تورنتو آیلند ۱۵ و ۱۶ جون – Dragon Boat Race

فستیوال بین‌المللی Dragon Boat Race امسال در روزهای ۱۵ و ۱۶ جون و در Centre Island تورنتو آیلند برگزار می‌شود. اگر از علاقه‌مندان مسابقات قایقرانی با حال و هوای چین باستان هستید، این رویداد را از دست ندهید.

داستان‌های زیادی را به این آیین باستانی چینی نسبت داده‌اند که مهم‌ترین آن مربوط می‌شود به مسابقات قایقرانی در پنجمین روز از پنجمین ماه قمری چینی (تقریبا مصادف با اواخر می و اوایل جون). برخی هم می‌گویند در گذشته این رویداد قایقرانی برای رهایی از نحسی ماه پنجم چینی برگزار می‌شده.

این فستیوال نمادی از فرهنگ مردم شرق دور است که در طی قرن‌ها به دنیای جدید رسیده و امروزه به یک رویداد تفریحی و ورزشی محبوب در میان مردم جهان تبدیل شده است.

اگر به قایقرانی علاقه‌مندید اما تجربه این کار را ندارید، برگزارکنندگان این امکان را فراهم کردند تا تازه‌کارها ۱ ساعت قبل از شروع مسابقه با مربی حرفه‌ای تمرین کرده و بعد در رقابت شرکت کنند. قایق، پارو و جلیقه نجات هم در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به عنوان تماشاچی هم می‌توانید در رویداد حاضر شوید. اما پیش از رفتن به این رویداد به این موارد توجه کنید:– همراه آوردن حیوان خانگی به تورنتو آیلند مجاز است اما حتما از لیش استفاده کنید.

– آوردن لوازم باربکیو و گریل ممنوع است.

– طبق قانون هیچ گونه بطری آبی فروخته یا توزیع نمی‌شود. با خودتان بطری آب بیاورید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت زیر مراجعه کنید:

mldb.gwnevents.com/toronto-island