تراپی با جنگل در پارک استانی MacGregor Point

پارک استانی MacGregor Point با طبیعت بسیار زیبا در نوار ساحلی Lake Huron واقع شده و در تمام طول سال باز است. اینجا با تورنتو حدود ۳ ساعت فاصله دارد. 

یکی از جاذبه‌های این پارک، مسیر پیاده‌روی ۳٫۵ کیلومتری به نام Tower Trail است که به مسیر تراپی با جنگل یا forest therapy trail معروف است.

در نقاط مختلفی از این مسیر که بسیار هموار و آسان (مناسب بچه‌ها) است، به یادداشت‌هایی برمی‌خورید که نکات قابل‌تاملی را در مورد رابطه انسان با طبیعت (mindfulness) بیان می‌کنند. 

از جذابیت‌های دیگر این مسیر، می توان به «پناه پرندگان یا bird blind» اشاره کرد. این مکان معمولا یک اتاقک چوبی است که می‌توانید با مخفی شدن در آن، پرندگان و حیوانات اطراف را بدون ترساندن و فراری دادن آن‌ها تماشا کنید.

حیات وحش این پارک استانی، بسیار متنوع و زیباست. سگ‌های آبی،‌ روباه‌های چابک، مارهای کوچک بی‌خطر و گاها خرس‌ها، بخش کوچکی از گونه‌های جانوری موجود در این پارک هستند

این پارک زیبا، زیستگاه بعضی از انواع گیاهان گوشتخوار کمیاب مثل Dwarf Lake Iris و جانوران کمیاب مثل لاک‌پشت‌های خالدار (Spotted Turtle) هم هست.

با رفتن به این پارک استانی، می‌توانید به جزیره کوچک Chantry Island هم سر بزنید و از فانوس دریایی تاریخی آن دیدن کنید. این جزیره یکی از ۹ پناهگاه حفاظت‌شده پرندگان در آنتاریوست که در آن می‌توانید پرندگان زیبا و کمیاب را ببینید.

منظره غروب Lake Huron در این پارک بسیار دیدنی است. اینجا ساحل مخصوص سگ‌ها هم دارد و همه اعضای خانواده در کنار هم می‌توانند از تفریح و گردش در این پارک لذت ببرند. 

اگر تمایل دارید در این پارک استانی کمپ کنید، برای رزرو کمپینگ به وب‌سایت زیر مراجعه کنید:

www.ontarioparks.ca

 

Where:
1593 Bruce Rd 33, Port Elgin, ON N0H 2C5