آغاز طرح مراقبت‌های دندان‌پزشکی کانادا برای فرزندان زیر ۱۸ سال از ۲۷ جون

بر اساس آپدیت‌های جدید، از تاریخ ۲۷ جون خانواده‌های واجد شرایط در کانادا می‌توانند از طرح مراقبت‌های دندان‌پزشکی کانادا (CDCP) برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود استفاده کنند.

طرح مراقبت‌های دندان‌پزشکی کانادا با هدف کاهش هزینه‌های دندان‌پزشکی برای قشر متوسط و ضعیف جامعه معرفی شده که به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود. سالمندان واجد شرایط بالای ۶۵ سال از دسامبر ۲۰۲۳ می‌توانستند برای این طرح درخواست دهند.

در مرحله دوم بزرگسالان دارای معلولیت و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند از این طرح استفاده کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست خانواده‌های واجد شرایط هزینه‌های دندان‌پزشکی فرزندان ۱۲ تا ۱۸ سال خود را پرداخت کنند. پیش از این تنها فرزندان زیر ۱۲ سال تحت پوشش مزایای دندانپزشکی فدرال بودند.

شرایط بهره‌مندی از این پلن به شرح زیر است:

– نداشتن بیمه دندان‌پزشکی 

– درآمد مالیاتی خانواده کمتر از ۹۰ هزار دلار در سال

– تکمیل اظهارنامه مالیاتی در سال گذشته

– داشتن اقامت کانادا (از نظر معیارهای مالیاتی، نه لزوما پی آر)

توجه داشته باشید که ساکنان موقت (افرادی که در کانادا دارای مجوز کار یا تحصیل هستند) در صورتی واجد شرایط خواهند بود که یکی از کدهای اقامتی زیر در آخرین برگه ارزیابی آنها (Notice of Assessment) توسط آژانس درآمد کانادا (CRA) درج شده باشد.

کدهای اقامتی واجد شرایط: ۰، ۵، ۸، ۹، ۱۰، ۱۲

کدهای اقامتی فاقد شرایط: ۱، ۲، ۳، ۴، ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۵

از سال ۲۰۲۵ قرار است بزرگسالان واجد شرایط هم مشمول این طرح شوند که تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد. اکثر نیوکامرها واجد شرایط استفاده از این پلن هستند، چون عمدتا درآمد آنها کمتر از حداقل درآمد مورد نظر است. 

به گفته دولت فدرال، انتظار می رود طرح مراقبت‌های دندان‌پزشکی کانادا به ۹ میلیون نفر در کانادا کمک کند تا از پوشش دندانپزشکی برخوردار شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این طرح به لینک کوتاه شده زیر مراجعه کنید:

www.bit.ly/cdcpcanada