طرح تروریستی خواندن سپاه پاسداران با اکثریت آرا در پارلمان کانادا تصویب شد

دیروز چهارشنبه (۸ می) پارلمان کانادا طرح تروریستی خواندن سپاه پاسدارن را تصویب کرد. این لایحه با ۳۲۷ رای موافق (و بدون رای مخالف) به تصویب پارلمان کانادا رسیده است. پیش از این نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی توسط کانادا در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته بود. 

هنگامی که یک گروه در لیست تروریستی کانادا قرار می‌گیرد، پلیس می‌تواند هر کسی را که از این گروه حمایت می‌کند متهم نماید و بانک‌ها می‌توانند دارایی‌های آن را مسدود کنند.

در سال ۲۰۱۸ هم طرح تروریستی خواندن سپاه به تصویب پارلمان کانادا رسیده بوده، اما دولت لیبرال برای اجرایی شدن این طرح اقدامی انجام نداده است. حزب محافظه کار دولت فدرال را به تعلل در افزودن سپاه به لیست تروریستی متهم کرده. منتقدان از دولت فعلی خواسته‌اند تا این بار در جهت اجرایی شدن این طرح، گام بردارد. 

توجه داشته باشید که تصویب پارلمان به معنای اجرا شدن آن توسط دولت فدرال نیست، یعنی دولت فدرال الزامی برای اجرای این طرح ندارد.

در گذشته دولت فدرال استدلال کرده بود که این طرح با چالش‌هایی همراه است و می‌تواند روی افرادی که خدمت سربازی خود را در سپاه گذرانده اند، تاثیر بگذارد. طبق گفته سازمان CIA، سربازان وظیفه بیش از ۵۰ درصد سپاه را تشکیل می‌دهند.