راهکار شهرداری تورنتو برای حل مشکل مسکن پناهجویان: اسکان پناهجویان در هتلی در وان

شهر تورنتو با هجوم پناهندگان دست و پنجه نرم می‌کند و این مسئله سیستم شلترهای تورنتو را تحت فشار قرار داده. به تازگی شهرداری ۸۶ میلیون دلار برای کمک به حل این مشکل در نظر گرفته است. بخشی از این بودجه صرف اسکان پناهجویان در هتلی در وان خواهد شد. 

طبق آمار بیش از ۶۳۵۰ پناهنده نیازمند مسکن در تورنتو حضور دارند که حدود ۴۳۰۰ نفر از آن‌ها در شلترهای تورنتو هستند و حدود ۲ هزار نفر در هتل‌ها اسکان داده شده اند. 

با نزدیک شدن به تابستان و افزایش تعداد توریست‌ها، یافتن هتل برای پناهجوها با مشکل مواجه می‌شود. فعلا مسئولان تورنتو برای کاهش فشار روی شلترها، تصمیم گرفته اند برخی از پناهنده‌ها را در هتلی در وان اسکان بدهند. 

به طور کلی پناهجوها و خانواده‌های آن‌ها معمولاً حدود شش ماه در هتل‌ می‌مانند تا زمانی که یک مسکن دائمی پیدا کنند. به گفته شهردار تورنتو، خانم اولیویا چاو، در حال حاضر رسیدگی به چالش اسکان پناهجویان همه منابع شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

مشکل اسکان پناهجویان فقط مختص تورنتو نیست. قبلا هم شهردار نایاگرا فالز اعلام کرده بود که حدود ۱۶ هزار اتاق هتل در این شهر وجود دارد که نزدیک به ۲ هزارتای آن‌ها توسط دولت فدرال برای اسکان پناهجویان رزرو شده.