محدودیت استفاده از تلفن‌ همراه و ممنوعیت ویپ و دخانیات در مدارس آنتاریو

دولت آنتاریو سیاست جدیدی را برای کاهش حواس پرتی و بهبود سلامت دانش آموزان در مدارس معرفی کرده. این طرح که قرار است از پاییز سال جاری آغاز شود (سال تحصیلی ۲۵-۲۰۲۴)، شامل محدودیت‌های شدید در استفاده از تلفن همراه و ممنوعیت کامل استعمال دخانیات در داخل مدرسه است. در ادامه جزئیات بیشتر این طرح را شرح داده ایم. 

محدودیت‌های تلفن همراه: بر اساس سیاست جدید، کودکان و دانش‌آموزان (از مهدکودک تا کلاس ششم) باید تلفن‌های همراه خود را در طول زمان مدرسه خاموش کرده و از خود دور نگه دارند، مگر اینکه معلم صریحا به آن‌ها اجازه استفاده از موبایل را داده باشد. 

برای دانش آموزان پایه هفتم و بالاتر، استفاده از تلفن همراه در ساعات کلاس کاملاً ممنوع خواهد بود. این قانون برای به حداقل رساندن حواس پرتی و افزایش تمرکز در نظر گرفته شده. 

ممنوعیت رسانه‌های اجتماعی و ویپینگ: تمام مدارسی که بودجه عمومی دارند، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی را در شبکه و دیوایس‌های مدرسه مسدود خواهند کرد. آنتاریو اولین استان کاناداست که این کار را انجام می‌دهد.

علاوه بر این، استعمال دخانیات و محصولات مرتبط با ماریجوانا در مدارس ممنوع خواهد بود. این اقدام با هدف حفظ سلامت روحی و جسمی دانش آموزان انجام می‌شود. 

تدابیر امنیتی و بهداشتی: دولت آنتاریو ۳۰ میلیون دلار بودجه برای نصب تجهیزات امنیتی مثل ویپ دیتکتور (vape detector) در نظر گرفته. همچنین ۱۷٫۵ میلیون دلار دیگر به حمایت از برنامه‌های سلامت روان اختصاص داده تا دانش آموزان و خانواده‌ها به این خدمات دسترسی بهتری داشته باشند.