یک سال از سرقت بزرگ فرودگاه پیرسون تورنتو گذشت و این پرونده هنوز حل نشده

حدود یک سال از سرقت بزرگ فرودگاه پیرسون تورنتو می‌گذرد، اما هنوز هیچ کس در این رابطه دستگیر نشده و محل نگهداری اشیاء قیمتی به سرقت رفته هم مشخص نیست. 

سال گذشته، محموله‌ای به ارزش ۲۰ میلیون دلار (شامل ۴۰۰ کیلوگرم طلا و نزدیک به ۲ میلیون دلار پول نقد) از فرودگاه پیرسون تورنتو سرقت شد. این محموله از زوریخ (در سوئیس) بارگیری شده بود و در فرودگاه پیرسون از آن نگهداری می‌شد که به سرقت رفت. 

پلیس پیل ریجن هنوز در حال انجام تحقیقات است، اما تاکنون جزئیات خاصی از تحقیقات منتشر نشده و هیچ مظنونی هم در این رابطه شناسایی نشده است. 

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه، شرکت امنیتی Brink’s (که مسئولیت تامین امنیت محموله را بر عهده داشته) از ایرکانادا بابت سرقت این محموله شکایت کرده. در این شرکت ادعا شده که ایرکانادا با مشاهده یک بارنامه تقلبی به یک فرد ناشناس اجازه داده تا با این محموله با ارزش فرار کند. 

البته ایرکانادا در جواب گفته که طبق قراردادهای حمل و نقل عمل کرده و هیچ بی‌دقتی و سهل انگاری انجام نشده. به گفته ایرکانادا این شرکت امنیتی کاملا آگاهانه ارزش محموله را در بارنامه ذکر نکرده و آن را بیمه هم نکرده است. 

با وجود تحقیقات مداوم پلیس و اقدامات قانونی، این پرونده تا الان حل نشده باقی مانده است.