بازپرداخت مورگج با اقساط طولانی تر برای خانه اولی‌ها در کانادا

دولت فدرال کانادا برای تسهیل خرید خانه و کمک به خانه اولی ها، اقدامات جدیدی را معرفی کرده است. اقدامات جدید عبارتند از: 

– از اول آگست سال جاری کسانی که می‌خواهند برای اولین بار در کانادا خانه خریداری کنند، می‌توانند پرداخت‌های مورگج خود را به جای ۲۵ سالِ معمول، در طول ۳۰ سال تقسیم کنند. 

این دوره استهلاک طولانی‌تر می‌تواند پرداخت‌های ماهانه را مقرون به صرفه‌تر کند، اگرچه به معنای پرداخت سود بیشتر در مدت زمان طولانی‌تر است. این تغییر به طور خاص برای insured mortgage ها در نظر گرفته شده (یعنی معمولا زمانی که خریدار کمتر از ۲۰ درصد ارزش خانه را برای داون پیمنت داشته باشد). 

– همچنین دولت فدرال مقداری را که خانه اولی‌ها می‌توانند از حساب پس‌انداز بازنشستگی یا RRSP برداشت کنند، به ۶۰ هزار دلار افزایش داده (قبلا ۳۵ هزار دلار بوده). این تغییر از ۱۶ آپریل سال جاری اعمال می‌شود. اگر اولین بار است که در کانادا خانه می‌خرید، دولت به شما این امکان را می‌دهد که از حساب پس‌انداز بازنشستگی تقاضای وام کنید. 

– کسانی که برای خرید خانه بین ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۵ از این حساب پول برداشت کنند، زمان بیشتری برای شروع بازپرداخت‌های RRSP خواهند داشت. با توجه به تغییرات جدید آن‌ها می‌توانند از پنج سال بعد بازپرداخت خود را شروع کنند.