خرید مسکن در تورنتو دشوار تر از نیویورک و میامی

اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد قیمت مسکن در تورنتو بسیار بالاتر از برخی از شهرهای بزرگ آمریکا (مثل نیویورک و میامی) است. این در حالی است که مردم کانادا معمولا درآمد کمتری نسبت به مردم آمریکا دارند. 

پلتفرم املاک و مستغلات Zoocasa در گزارش جدید خود، متوسط قیمت مسکن، متوسط درآمد و میزان درآمد لازم یک خانوار برای خرید مسکن با قیمت متوسط را در ۴۰ شهر آمریکای شمالی بررسی کرده. این مقایسه نشان می‌دهد که بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا، از جمله نیویورک و میامی، در حوزه مسکن مقرون به صرفه‌تر از تورنتو هستند. 

طبق آمار در سال ۲۰۲۲ میانگین قیمت مسکن در کانادا حدود ۳۰ هزار دلار بیشتر از آمریکا بوده. این بدان معناست که کانادایی‌ها با وجود درآمد کمتر، هزینه بیشتری برای تهیه مسکن پرداخت می‌کنند. 

بر اساس این گزارش، سانفرانسیسکو گران‌ترین شهر آمریکای شمالی است، اما بالاترین میزان متوسط درآمد را هم دارد که باعث می‌شود ساکنانش در مقایسه با ساکنان تورنتو یا ونکوور قدرت خرید بیشتری داشته باشند. 

البته قدرت خرید مردم در همه شهرهای کانادا، مثل تورنتو و ونکوور نیست. این گزارش نشان می‌دهد که ساکنان دیگر شهرهای کانادا، مثل کلگری، وینیپگ، ادمونتون، ساسکاتون و سنت جان هنوز هم می توانند با میانگین درآمد، مسکن با قیمت متوسط خریداری کنند.