تصمیم فردای بانک مرکزی کانادا و تأثیر آن بر بازار مسکن

همان طور که قبلا اعلام کردیم، بانک مرکزی کانادا برای اعلام جدیدترین تصمیم خود درباره نرخ بهره (فردا ۱۰ آپریل)، بازار مسکن را به دقت بررسی خواهد کرد. 

به طور کلی بازار مسکن کانادا در فصل بهار از رونق نسبی برخوردار است، اما متاسفانه در حال حاضر نرخ‌های بهره بالا خرید مسکن را برای بسیاری از خریداران سخت‌تر کرده و بر میزان معاملات در مناطق مختلف کانادا تاثیر گذاشته. برای مثال، در ماه مارچ بازار مسکن آلبرتا شاهد افزایش معاملات و بازار مسکن تورنتو شاهد کاهش معاملات بود. 

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در بهار امسال، میزان معاملات و قیمت مسکن در کانادا افزایش ملایمی داشته باشد. این افزایش ناشی از افزایش تقاضا در آنتاریو و بریتیش کلمبیا خواهد بود. 

اما رونق بازار مسکن نگرانی‌هایی را هم در پی خواهد داشت. رونق بازار می‌تواند تورم را دوباره بالا ببرد که اصلا مطلوب بانک مرکزی نیست. بنابراین اگر بازار مسکن کانادا رونق بگیرد به احتمال زیاد کاهش نرخ بهره به تاخیر می‌افتد. 

تصمیم بانک مرکزی هر چه که باشد، برای آینده بازار مسکن کانادا مهم است. کاهش نرخ بهره می‌تواند خریداران بیشتری را برای ورود به بازار مسکن ترغیب کند و همین باعث رونق بازار خواهد شد.