هر آنچه که باید درباره خورشید گرفتگیِ ۸ آپریل بدانید

قرار است در تاریخ ۸ آپریل یک خورشید گرفتگی کامل اتفاق بیفتد که شهروندان تورنتو به شرط مساعد بودن شرایط جوی، می‌توانند آن را به خوبی مشاهده کنند.

خورشید گرفتگی کامل پدیده‌ای نسبتا نادر است و تنها دو تا چهار بار در سال در نقاط مختلفی از جهان رخ می‌دهد. آخرین بار در ۲۶ فوریه ۱۹۷۹ ساکنان آنتاریو توانستند خورشید گرفتگی کامل را تماشا کنند. 

خورشید گرفتگی در تورنتو از ساعت ۲:۰۴ بعد از ظهر آغاز می‌شود و تا ساعت ۴:۳۱ بعد از ظهر ادامه دارد. اوج خورشید گرفتگی تقریبا ساعت ۳:۱۹ بعد از ظهر است. 

تماشای خورشید گرفتگی با چشم غیرمسلح خطرناک است. برای دیدن این پدیده زیبا حتما باید از عینک‌های مخصوص که استاندارد لازم را دارند، استفاده کنید. برای خرید عینک مخصوص خورشید گرفتگی این عبارت را در گوگل یا آمازون سرچ کنید:

eclipse glasses iso 12312-2 certified

چند بورد مدرسه در آنتاریو، از جمله بورد مدارس تورنتو، اعلام کرده‌اند که به خاطر حفظ ایمنی دانش آموزان و جلوگیری از تماشای خورشید گرفتگی بدون عینک مناسب، تاریخ PA Day خود را تغییر می‌دهند و به ۸ آپریل منتقل می‌کنند. بدین ترتیب کلاس‌های درس در این تاریخ تعطیل هستند. 

اگر ساکن تورنتو هستید و قصد دارید خورشید گرفتگی را تماشا کنید، می توانید به مکان های زیر سر بزنید:

– Riverdale Park East

– Chester Hill Lookout

– Governor’s Bridge Lookout

– Corktown Common

– Sugar Beach

– Colonel 

– Samuel Smith Park

یکی از شهرهای آنتاریو که در مسیر کلی کسوف قرار دارد و خورشید گرفتگی در آن به طور کامل دیده می‌شود، نایاگرا فالز است. پیش بینی شده که بیش از یک میلیون نفر برای تماشای خورشید گرفتگی به نایاگرا فالز سفر کنند. 

حتما ترافیک و شلوغی را هم در نظر داشته باشید.

شما برای تماشای خورشید گرفتگی چه برنامه‌ای دارید و به کجا می روید؟