مخالفت داگ فورد با افزایش سن قانونی مصرف الکل از ۱۹ سال به ۲۱ سال

پزشک ارشد آنتاریو در گزارش سالانه خود پیشنهاد کرده که سن قانونی نوشیدن الکل از ۱۹ سال به ۲۱ سال افزایش پیدا کند، اما داگ فورد (نخست وزیر آنتاریو) با این پیشنهاد مخالف است.

فورد ضمن ابراز احترام به دکتر مور (پزشک ارشد آنتاریو) اعلام کرده که با پیشنهاد او در این رابطه مخالف است. او معتقد است که با افرادی که به سن قانونی نوشیدن الکل رسیده‌اند باید مثل بزرگسالان رفتار کرد. آن‌ها باید آزادی عمل داشته باشند و مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرند. 

او در بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره کرده که الان یک جوان ۱۹ساله، می تواند به نیروهای مسلح کانادا بپیوندد، چرا باید مصرف الکل برای او ممنوع باشد؟ 

از دیگر مطالبی که پزشک ارشد آنتاریو در گزارش خود به آن اشاره کرده، افزایش مرگ و میر و مراجعه به بیمارستان به خاطر مصرف مواد مخدر، الکل، ویپ و ماریجوانا در آنتاریو است. 

از این رو دکتر مور توصیه کرده که دسترسی مردم به الکل، ویپ و ماریجوانا (با اینکه قانونی هستند) سخت‌تر شود. او معتقد است که با محدود کردن دسترسی، می‌توان از آسیب‌های ناشی از مصرف آن‌ها به ویژه در بین جوانان، کم کرد. 

همچنین پزشک ارشد آنتاریو پیشنهاد کرده که داشتن مقادیر کمی مواد مخدر غیرقانونی برای استفاده شخصی جرم‌زدایی شود. این به معنی تشویق به مصرف مواد مخدر نیست، بلکه به جای تنبیه افراد می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم به صورت ایمن و تنظیم شده مواد مخدر خود را برای استفاده شخصی تهیه کنند و کمتر به سمت کار خلاف کشیده شوند.