اگر با اقامت موقت در خاک کانادا هستید این مدارک را برای PR آماده داشته باشید

همان طور که قبلا اطلاع‌رسانی کردیم، دولت فدرال کانادا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تغییراتی در استراتژی‌های مربوط به ساکنان موقت کانادا اعمال کند. 

از آنجایی که کانادا در سال‌های اخیر با افزایش تعداد ساکنان موقت (مثل دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی) رو به رو بوده، دولت در نظر دارد برای مدیریت تعداد ساکنان موقت و همسو کردن مهاجرت با نیازهای بازار کار، برنامه‌های موجود را بازنگری کند و اقداماتی را برای جلوگیری از سوء استفاده‌های مهاجرتی ارائه کند. این تغییرات شامل تعیین اهداف و اعمال سقف برای ورود ساکنان موقت جدید از پاییز سال جاری می‌شود. 

هدف دولت کاهش جمعیت ساکنان موقت به ۵ درصد از جمعیت کانادا طی سه سال آینده است. این تصمیم در پاییز امسال نهایی خواهد شد. 

این می تواند به این معنا باشد که در آینده نزدیک، اداره مهاجرت کانادا تمرکز خود را بر روی صدور اقامت دائم برای ساکنان موقتی که در حال حاضر در کانادا هستند، می‌گذارد تا به جای افزایش ساکنان موقت، تعداد ساکنان دائم افزایش پیدا کند. احتمالا در آینده شاهد برگزاری دراوهای داخلی بیشتری خواهیم بود. 

در حال حاضر مشخص نیست که دولت برای تمرکز بیشتر روی دریافت اقامت دائم چه اقداماتی می‌خواهد انجام دهد، اما بهتر است متقاضیان اقامت دائم که در داخل کانادا هستند، مدارک خود را از قبل آماده کرده باشند.