حمایت کانادا از اوکراین: پرداخت ۲۹ میلیون دلار برای مهمات ارسالی از جمهوری چک

کانادا برای حمایت از اوکراین، هزینه ۲۹ میلیون دلاری مهمات ارسالی از جمهوری چک را پرداخت می‌کند. این کمک مالی که در ماه فوریه اعلام شده بود، بابت تهیه چند هزار گلوله مهمات توپخانه به کار خواهد رفت.

جمهوری چک از منابع غیر اتحادیه اروپا، حداکثر ۸۰۰ هزار گلوله به اوکراین خواهد داد که ۵۰۰ هزار گلوله آن ۱۵۵ میلی‌متری خواهد بود.

وزیر دفاع کانادا با تأکید بر نیاز فوری اوکراین به مهمات توپخانه، اعلام کرده که کانادا خود را برای برآورده کردن نیاز اوکراین متعهد می داند. همچنین اضافه کرده که کانادا با افزایش تولید داخلی توپ‌های ۱۵۵ میلی‌متری و همکاری با شرکای خود، در سریع‌ترین زمان ممکن نیازهای فوری اوکراین را برآورده خواهد کرد.

علاوه بر اهدای مهمات، کانادا ۵٫۵ میلیون دلار برای تجهیز جنگنده‌های اوکراینی به تجهیزات دید در شب که توسط یک کمپانی آنتاریویی تولید می شود اختصاص داده است.

کانادا همچنین در همکاری مشترکی با لتونی و انگلستان، برای ارائه حداکثر یک میلیون پهپاد به اوکراین مشارکت دارد. در همین راستا، کانادا ماه گذشته قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار با یک شرکت آمریکایی برای تحویل بیش از ۹۰۰ هواپیمای بدون سرنشین به اوکراین امضا کرده است.

مبالغ ذکر شده بر اساس دلار آمریکا هستند.